10 نکته ضروری برای تولید محتوا سئو شده در سال 1399

0
(0)

سال 1399 فرصت‌های جدید و شگفت انگیز زیادی را برای تسلط بر محتوای سئو و جذب مخاطبان بیشتر ارائه می‌دهد.

در حالی که به روزرسانی الگوریتم BERT تاثیر نه‌ چندان ظریفی به اهمیت جستجو می بخشد. نویسندگان محتوا در همه جا از شنیدن این مطلب که موتور جستجو به دنبال اولویت‌بندی محتوای متمرکز بر مخاطب است، شگفت‌زده نمی‌شوند.

در واقع مشکل، تأکید بیش از حد بر محتوای اشباع شده از کلمات کلیدی بوده است که عمدتا منجر به تجربه ضعیف کاربر و در نهایت نرخ بازدید کمتر شده است. سئوف بهترین شرکت طراحی سایت در ایران.

بنابراین ، سال 1399 با تولید محتوای با ارزش کاربر را در اولویت قرار میدهد . از تصاویر جذاب و قابلیت‌های هوش مصنوعی، برای تهیه محتوای مناسب برای جستجوگرها استفاده کنید.

در ادامه‌ی مطلب، تیم محتوای سئوف 10 نکته برای کمک به تولید بهترین محتوای سئو شده در سال 1399 را برای شما آماده نموده.

توجه داشته باشید که تولید محتوا یکی از مهمترین بخش‌های آموزش سئو است. پس بالابردن قدرت و دانش در این زمینه برای سئو کاران حرفه‌ای بسیار ضروری است.

1. شناسایی اواتار مشتری ایده ال

مفهوم تعریف اواتار مشتری ایده آل (ICA) چیز جدیدی نیست ، اما این موضوع اغلب هنگام تولید محتوا نادیده گرفته می‌شود. برای ایجاد محتوایی که با مخاطب هدف شما صحبت کند ، باید کاملاً نیاز مخاطب خود را شناسایی کنید،  بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و  در جستجوی چه چیزی هستند.

این کار نه تنها به تحقیق در مورد کلمه کلیدی شما بلکه به چگونگی اثرگذاری این کلمات کمک می‌کند.

هدف در اینجا تمرکز بر روی “ویژگی‌های مطلوب بهترین مشتری” و ایجاد شخصیتی است که به ICA شما تبدیل می‌شود. با توجه به این نکته، جهت شناسایی مشتری و مخاطب خود باید سوال‌های زیر را از خود بپرسید:

  • 3 چالش مهمی که مخاطب در حال حاضر با آن روبرو است چیست؟
  • چه راهکارهایی را برای غلبه براین چالش ها برگزیده اند؟
  • چرا این راهکارها کارساز نبوده اند؟
  • هدف شماره یک آنها هنگام جستجو (سئو ، محتوا ، بازاریابی و غیره) چیست؟
  • آنها به دنبال چه چیزی در کسب و کارهایی مثل کسب و کار من هستند؟

برای بررسی جزئیات بیشتر، می‌توانید از این سوالات در یک نظرسنجی از مخاطب استفاده کنید و از پاسخ های آنها برای اطلاع از کلمات کلیدی مورد نظر خود و زبان مورد استفاده در محتوای خود به نحوی بهینه استفاده کنید.

2. هماهنگ کردن کلمات کلیدی با هدف جستجو

نگاشت کلمات کلیدی گامی مهم است که شامل تخصیص کلمات کلیدی هدف به صفحات و پست های خاص می‌باشد. و در حالی که بیشتر متخصصان SEO این عامل را در فرآیند خود مهم میدانند اما نادیده گرفتن هدف جستجو، امری رایج از طرف سئوکاران و تولید محتوا کاران است.

در سال ۲۰۲۰، هدف ما این است که هدف جستجو در اولویت و مرکز توجه قرار گیرد. این بهترین روش برای تولید محتوایی است که به کلمات کلیدی نگاشته شده بسیار مرتبط است.

برای مثال، بیایید فرض کنیم که می‌خواهید “راهنمای سفر تایلند” را رتبه‌بندی کنید (منظور از رتبه‌بندی گرفتن جایگاه در نتایج جستجو). نگاشت کلمه کلیدی براساس هدف جستجو به معنای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن این کلمه کلیدی برای پست وبلاگ “راهنمای کامل سفر به تایلند” است یا مناسب  صفحه وبی است که شرح دهنده خدمات راهنمای سفر شما است .

کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و نتایح حاصل را بررسی کنید.

نکته ی مهمی که در باید در ذهن داشته باشید این است که نباید چون میخواهید به خاطر یک کلمه ی کلیدی رتبه به دست اورید از آن استفاده کنید.

ببینید که کاربر در جستجوی این کلمه کلیدی به دنبال چه چیزی است و بر اساس ان به تولید محتوا بپردازید .

3. داشتن تخصص کافی درباره ی موضوع مورد نظر

شاید در سال ۲۰۱۹ و به‌ویژه سال‌های قبل‌تر محتوای بی ارزش طرفدار داشت (هرچند خیلی کم)، اما سال ۲۰۲۰ تماماً در مورد ایجاد محتوای پر ارزش است.

اکنون، “ارزش” یکی از آن کلماتی است که تعریف آن دشوار است و شاید کلمه ای است که در فضای بازاریابی بسیار پر کاربرد است. اما، ارزش در حقیقت به معنای فراهم کردن راه‌حلی است که مخاطب شما به دنبال ان است. این یک تعریف نسبی است – و نیاز به فردی دارد که در باره‌ی موضوعات مورد نظر متخصص باشد تا بتواند این راه حل ها را به راحتی درک کند.

به عنوان مثال شما می‌توانید به یک وکیل حقوق بدهید تا یک پست درباره SEO  بنویسد  اما به احتمال زیاد وکیل نخواهد توانست برخی نکات مهم و ظریف را که مخاطب به دنبال یادگیری درباره‌ی SEO است بنویسد.

بنابراین بهترین راه برای تولید بهترین محتوا این است که درباره‌ی انچه که اطلاع دارید مطلب بنویسید – یا فردی را استخدام کنید که می‌تواند مطالب تحقیقاتی خوبی برای شما بنویسد.

4. افزایش قدرت برند با پست مهمان

اکثر متخصصان SEO می‌دانند که پست مهمان می‌تواند یک راه عالی برای جذب بک لینک کیفیت بالا باشد. اما آیا از پست مهمان برای افزایش قدرت برند خود استفاده میکنید؟

اگر با این هدف این کار را انجام نمیدهید، فرصت‌های سودمند زیادی را از دست خواهید داد.

به دنبال سایت‌ها و بلاگ هایی بگردید که خوانندگان آن‌ها با مخاطبین هدف شما همخوانی دارند، و پی‌گیری اجتماعی آن‌ها می‌تواند کمی ترافیک برای برند شما ایجاد کند. فقط به این خاطر که از قابلیت بک لینک اطلاع ندارید این فرصت را ازدست ندهید.

علاوه بر این، شما می‌توانید یک سایه نویس (اگر نمیدانید سایه نویس کیست در مورد آن تحقیق کنید) برای نوشتن محتوایی در سطح تخصصی استخدام کنید که برند شما را ترفیع دهد. این کار می‌تواند بازده عظیمی را ایجاد کند، حتی فراتر از آنچه که شما می‌توانید از طریق بک لینک به دست آورید.

۵. اتخاذ رویکرد چند وجهی

بهترین چیزی که از گری وی یاد گرفتم این است که، همه جا حاضر بودن روشی عالی برای رسیدن به مخاطبان گسترده‌تر و ایجاد همهمه برای برند شما است.

منظورم این است که همه جا حضور داشته باشید – فیس بوک، اینستاگرام، تویتر، لینکدین و حتی تیک تاک.

نکاتی در استراتژی بازاریابی محتوای گری وی وجود دارد که میتوانیم از انها استفاده کنیم

تقلیل یا کاهش

شرکت واینر مدیا، کار بزرگی برای کاهش محتوای انبوه به تکه‌های خرد انجام داده که میتوان به راحتی این محتوای خرد را در کانال‌های مختلف منتشر کرد.

این تکه‌های کوچک محتوا برای درک ساده هستند، مخاطب پسند هستند و بازدید برند شما را افزایش میدهند

هدف گذاری مجدد

بازاریابی محتوای موثر به معنی ایجاد محتوای تازه در هر روز (یا حتی، هر هفته) نیست.

در عوض، می‌توانید از یک طرح کلی  برای ایجاد محتوا برای پلتفرم های مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال، آخرین پست وبلاگ شما می‌تواند سناریویی برای پست ویدیویی بعدی انساگرام شما شود، که شما در میان رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید و به مخاطبان ایمیل خود ارسال می‌کنید.

چرخه مجدد

با نوسازی و به اشتراک گذاشتن مطالب قدیمی به مخاطب جدید، جان دوباره‌ای به مطالب قدیمی ببخشید.

شاید شما در وبلاگتان مقاله ای قدیمی داشته باشید که زمانی محبوب بوده، اما اکنون دیگر در وبلاگتان به فراموشی سپرده شده است.

اطلاعات جدید را به آن اضافه کنید  و آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا مخاطب جدید برای وبلاگتان جذب کنید.

6. استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت بالا

بیشتر ما زیاد به محتوای بدون رنگ و رو و بدون تصویر توجه نمی‌کنیم.

سال ۲۰۲۰ سالی است که با اضافه کردن تصاویر، عکس‌ها، و ویدیوهای سفارشی به محتوای خود، می‌توانید به ارتقای مطالب خود کمک کنید.

دلیل اصلی این کار به خاطر تعامل و سرگرمی نیست، بلکه به دلیل پیامدهای احتمالی منبع یابی تصاویر از وب است.

اگر شما به عکس های برداشته شده از دیگر سایت ها برای سایت خود تکیه کنید، خوانندگان شما ممکن است ناراحت شوند که همان تصاویر را در جای دیگری دیده اند ، و اگر شما به طور تصادفی تصاویر دارای حق تکثیر را کپی کنید، ممکن است جریمه ی زیادی برای اینکار(۲۰۰ تا ۱۵۰،۰۰۰ دلار) و همچنین جرمیه‌ کاهش رتبه برایتان در نظر گرفته شود.

در عوض، من از شما می‌خواهم برای تصاویر و یا عکس‌های سفارشی هزینه صرف کنید.

شما می‌توانید طراح گرافیکی مقرون‌به‌صرفه را از سایت‌هایی مانند پونیشا یا جاب‌اینجا، بیابید و یا از لینکدین و یا فیس بوک طراح پیدا کنید.

با گنجاندن تصویر، ویدئو، و گرافیک مخصوص برای مطالب خود، یک مزیت رقابتی به محتوای خود اضافه کنید.

۷. استفاده از ابزار بهینه ساز محتوا

لازم نیست یک نویسنده حرفه‌ای باشید تا محتوای بهینه موتور جستجو تولید کنید، و نیازی نیست که یک سئو کار حرفه‌ای برای نوشتن مقالات جذاب باشید.

شما می‌توانید شکاف‌ها را با ابزارهای محتوایی پر کنید که به شما در نوشتن بهتر و بهینه کردن محتوای خود کمک می‌کنند.

برای افراد حرفه‌ای SEO، ابزار هایی مانندGrammarly, Hemingway Editor, وCoSchedule’s Headline Analyzer را برای اطمینان از اینکه محتوای شما دوستانه، جذاب و با ارزش است، توصیه می‌شود.

برای نویسندگان، Surfer SEO, Text Tools, و /or PageOptimizer Pro  را برای اطمینان از اینکه محتوای شما غنی از کلید واژه است و بهینه سازی شده است پیشنهاد می‌کنم.

البته بیشتر این ابزارها برای زبان انگلیسی مناسب هستند.

استفاده از این ابزارهای محتوا در هنگام نوشتن محتوای مناسب با مخاطب به نفع شما خواهد بود.

۸. توجه به بازخورد مخاطبین.

اکثر متخصصان سئو از مزایای “محتوای مبتنی بر ارزش” یا “محتوای  مخاطب محور” خبر می‌دهند، اما این موضوع واقعا چه معنایی دارد.

واقعیت این است که سنجش با ارزش بودن بسیار دشوار است.

به همین دلیل بخش اصلی از فرآیند نوشتن محتوای را صرف جمع‌آوری بازخورد  مخاطب هدف از طریق نظرسنجی از مخاطبین قرار دهید.

ما در سوف از مخاطبین خودم میپرسیم که به چه موضوعاتی علاقمندند، چه محصولاتی را میپسندند، چه پست هایی را دنبال می‌کنند، و غیره.

اما میتوانید فرآیند را در اینجا متوقف نکنید. همچنین می‌توانید از فرم نگار گوگل و نظر سنجی‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا از مخاطبین خود سوال کنید که مطالب منتشر شده شما را  تا چه حد دوست دارند و چه پیشنهادهایی برای بهتر شدن انها دارند.

از این رو، می‌توانیم مطمن شویم که مطالب ارزشمندی برای انها ارائه کرده‌ایم یا خیر.

این رویکردی است که تضمین می‌کند که شما مطالبی سازگار و مناسب با مخاطبتان ارائه می‌دهید، و در حقیقت مطلب را با این تصور که شاید مخاطب پسند باشد ارائه نمی‌کنید.

۹. استفاده از موضوعات جذاب و ترند

آیا این امکان وجود دارد که از نظر رتبه از سایت های پر اوازه و بزرگ پیشی بگیریم؟

بله – اگر یاد بگیرید که “موج سواری کنید”.

به روز بودن و اگاهی از ترند های اخیر و ایجاد محتوایی که کلمات کلیدی ترافیک بالا را هدف قرار می‌دهد می‌تواند راه خوبی برای پیش گرفتن از بزرگ‌ترین سایت‌ها باشد.

از آنجا که ماهیت یک ترند این است که کوتاه مدت است، ممکن است از طریق این روش ترافیک بلند مدت  ایجاد نشود، اما شما می‌توانید شاهد افزایش ترافیک یک شبه باشید.

فرض کنید که تیلور سویفت درست قبل از اینکه اخرین ترانه اش به بازار بیاید ترند میشود.

مثلا اگر یک وبلاگ نویس سرگرمی باشید می‌توانید با مرور آخرین ترانه ی تیلور سویفت، توجه ها را به خود جلب کنید.

تنها کافی است محتوایی از ترند را سازگار با مخاطب خود برگزینید. برای مثال، برخی از ایده‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

آخرین دستاورد‌های دانشمندان از داروی ضد ویروس کرونا و یا آخرین پیش‌بینی از قیمت ارز

بدیهی است، توصیه نمی‌کنم که بیش از حد سیاسی یا بحث‌برانگیز شوید- مگر این که موضوعات سیاسی  با برند شما همخوانی داشته باشد – در صورت نداشتن همخوانی بهتر است از ترند‌های مربوط به حیطه خود استفاده کنید.

محتوایتان را واضح و خلاصه بیان کنید، از موارد مفید در انها استفاده کنید و مطمئن شوید که با بقیه محتوای شما در سایت همخوانی دارد.

۱۰. تهیه لیست ایمیل

راه‌های زیادی وجود دارد که بازاریابی ایمیلی می‌تواند نتایج SEO را تقویت کند.

Convert Kit و Mailchimp دو نمونه از ابزارهای بازاریابی ایمیلی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند لیست ایمیل خود را افزایش داده و ترافیک بیشتری را ایجاد کنید.

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در بازاریابی ایمیلی این است که شما اختیار فهرست خود را دارید؛ اگر اتفاقی برای سایت شما یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بیفتد، همیشه می‌توانید به مشترکین خود مراجعه کنید.

از محتوا رایگان و قابل دانلود برای تبدیل خوانندگان به مشترکین استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

با استفاده از نکات فوق می‌توانید بهترین محتوا را در سال 1399 تولید نمایید. اولین و آخرین توصیه ما به شما این است. فقط برای کاربر محتوا تولید کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.