آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل [ویدئو] از طریق DNS یا Domain

5
(2)

آیا تابحال ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل و یا ثبت رکورد در dns هاست را انجام داده اید؟ در این مقاله نحوه ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز (اسم قدیمی سرچ کنسول) و نحوه اضافه کردن رکورد txt در dns هاست های سی پنل و دایرکت ادمین را به شما آموزش خواهیم داد.

نکته‌ای درباره ثبت سایت در سرچ کنسول از طریق سی پنل و دایرکت ادمین: به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع هاستی که تهیه کرده باشید، یک پنل مدیریتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. معمولا دو نوع پنل مدیریتی هاست در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی محیط دایرکت ادمین نام دارد و دیگری محیط سی پنل. (بعضی شرکت‌های هاستینگ مورد اول و بعضی دیگر مورد دوم را ارائه می‌دهند).

امکانات این دو محیط تقریبا مشابه یکدیگر است. اما از نظر ظاهری اندکی متفاوت هستند. به همین دلیل برای راحتی شما عزیزان، نحوه ثبت سایت در گوگل از طریق DNS را در هر دو محیط دایرکت ادمین و سی پنل برای شما توضیح خواهیم داد.

ثبت سایت در سرچ کنسول، جزء پروسه سئو وب سایت است و باعث ایندکس شدن سریعتر سایت شما، دریافت گزارش‌های بازدید، خطاها و … می شود

1 آموزش ثبت سایت در گوگل از طریق Domain یا DNS در پنل دایرکت ادمین (ویدئو)

ویدئوی زیر بصورت کامل این فرایند را نمایش می‌دهد. در صورتی که تمایل به دیدن ویدئو ندارید می‌توانید آموزش را با مطالعه ادامه مطلب دنبال کنید.

ثبت سایت در سرچ کنسول از طریق DNS در دایرکت ادمین

1.1 گام اول: برای شروع باید صفحه سرچ کنسول را باز کنید تا با صفحه اضافه کردن URL برخورد کنید. اگر بخش URL prefix را با آدرسی مشابه https://yourdomain.com پر می‌کنیم، سرچ کنسول فقط به آنالیز این آدرس می‌پردازد. پر کردن بخش Domain با آدرس yourdomain.com تمامی زیر دامنه‌ها و پروتکل‌ها را در نظر می‌گیرد و آنالیز می‌کند.

1.2 گام دوم: بعد از کلیک بر روی دکمه Continue نوبت به اهراز هویت دامنه مورد نظر می‌رسد تا گوگل مطمئن شود این Domain به شما تعلق دارد. در اینجا نحوه Verify کردن مالکیت را روی DNS Record قرار می‌دهیم و کد موجود در ادامه متن را کپی می‌کنیم.

1.3 گام سوم: در این مرحله وارد پنل دایرکت ادمین دامنه مورد نظر خود می‌شویم و گزینه DNS Management را انتخاب میکنیم. پایین صفحه در بخش Add Domain Records در فیلد سمت چپ از ردیف TXT نام دامنه را به صورت .yourdomain.com وارد کرده و در فیلد خالی سمت راست در همان ردیف کد کپی شده را قرار می‌دهیم. سپس دکمه add از همان ردیف را کلیک می‌کنیم.

1.4 گام چهارم: بعد از اطمینان از اضافه شدن Record جدید به لیست Record های موجود، به صفحه سرچ کنسول برگشته و سپس دکمه Verify را کلیک می‌کنیم تا ثبت مالکیت سایت تکمیل شود. (احتمال دارد در تلاش برای Verify کردن در بار با ارور مواجه شوید که این مشکل به خاطر هماهنگ شدن با تغییرات جدید Record است که پس از چند ثانیه رفع می‌شود.)

2 ثبت سایت در سرچ کنسول سی پنل – Cpanel

2.1 گام اول: همانند ثبت سایت از طریق DNS در دایرکت ادمین، در Cpanel نیز نام Domain را وارد می‌کنیم و کد نمایش داده شده را به قصد ساخت یک TXT Record در پنل هاست خود کپی می‌کنیم.

2.2 گام دوم: وارد Cpanel هاست شده و از بخش Domain وارد قسمت DNS Zone editor می‌شویم. با توجه به نام دامنه، روی دکمه Manage کلیک می‌کنیم.

2.3 گام سوم: در صفحه باز شده، روی دکمه Add record کلیک می‌کنیم و در رکورد جدید به جای Name اسم دامنه را با فرمت .Yourdomain.com وارد می‌کنیم. قسمت Type را روی فرمت TXT قرار می‌دهیم و در قسمت Text، کد کپی شده را وارد می‌کنیم. روی دکمه Save Record کلیک می‌کنیم.

2.4 گام چهارم: به صفحه سرچ کنسول برمی‌گردیم و روی دکمه Verify کلیک می‌کنیم.

3 جمع بندی درباره نحوه ثبت سایت در گوگل وبمستر

در این مقاله نحوه ثبت سایت در گوگل وبمستر را تشریح کردیم. برای این کار ابتدا باید دامنه مورد نظر را در سرچ کنسول اضافه نمایید و سپس از طریق DNS در هاست خود ثابت کنید که مالکیت سایت متعلق به شماست. مرحله اول را انجام دهید. برای مرحله دوم بسته به اینکه پنل مدیریتی هاست شما از نوع دایرکت ادمین است یا از نوع سی پنل، ادامه فرایند قدری متفاوت خواهد بود.

از روی آموزش ثبت رکورد در DNS هاست که در این مقاله اشاره شده می‌توانید فرایند را ادامه دهید و مراحل را تکمیل نمایید.

این آموزش شامل یک بخش ویدئویی و یک بخش متنی-تصویری می‌باشد. که می‌توانید از هر کدام آنها استفاده نمایید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 2

ممکن است شما دوست داشته باشید
19 نظرات
  1. ضیا می گوید

    سلام نقطه یا داتی که آخر اسم دامنه میزاریم برای چیه؟

    1. پریسا غفاری می گوید

      سلام. متوجه منظورتون نمیشم آخر دامنه دات میذاریم؟

    2. seof می گوید

      یک استاندارد و برای اعلام اتمام نام دامنه هستش

  2. یوسفی می گوید

    بسیار عالی ممنون از شما

    1. seof می گوید

      امیدواریم مفید واقع شده باشه

  3. امینی می گوید

    سلام در دایرکت ادمین من اصلا گزینه ای برای dns نداره چی کار باید بکنم؟

    1. seof می گوید

      سلام حتما باید داشته باشه، مگر اینکه شرکت هاستینگ دایرکت ادمین رو کاستوم کرده باشه، تیکت بزنید به هاستینگ راهنمایی میکنن

    2. افسانه می گوید

      در این خصوص می توانید از مسیر زیر

      پنل کاربری -> هاست ابری -> هاست مورد نظر -> تنظیمات -> DNS

      اقدام نمایید

  4. seof می گوید

    ممنون از لطف شما

  5. علیرضا شکوری می گوید

    سلام وقت بخیر اگه ما دامنه رو هم بصورت Domain و هم قصورت SSL ثبت کنیم آیا مشکلی ایجاد میکنه چون من به هر دو روش تو سرچ کنسول دامنه رو ثبت کردم

    که تو سرچ کنسولم دو تا میاره یکی بدون اس اس ال یکی با اس اس ال

    اونی که قدیمی هستش با اس اس اله و یه میزان اطلاعات داره چون من سایتم رو تازه راه اندازی کردم تو اساس ال سایتم ایندکس بود ولی موقعی که اضافه کردن اس اس ال با دامنه رو زدم ایندکس سایتم و هچنین سایتم از سرپ گوگل محو شد

    الان مجدد می خوام اضافه کنم دامنه رو واسه ایندکس سرچ کنسول خطا می ده فکر کنم خطای 404 ممنون می سم بفرماید چی کار کنم سایتم دوباره ایندکس بشه

    یا امکانس هست مطالب و … بنویسم سایت خودش تو گوگل ثبت بسه؟

    1. seof می گوید

      سلام دوست عزیز، وجود SSL همونطور که میدونید خیلی لازمه، سایت رو با SSL ثبت در سرچ کنسول ثبت کنید. و همچنین سایتتون رو در حالت بدون SSL ریدایرکت کنید به SSL که دیگه اصلا سایت بدون SSL باز نشه.
      چه خطایی بهتون نشون میده؟

  6. سجاد می گوید

    سپاس از راهنمایی تون.من سایتمو ثبت کردم

  7. امیر می گوید

    سلام.
    سایت من نسخه خیلی قدیمی دایرکت ادمین هست ولی من کاملا این مراحل رو طی کردم و مشکلی نداشتم. رکورد تکست رو هم اضافه کردم با رعایت دات و سایر نکاتی که گفتید.
    اما همچنان خطای not verified دریافت میکنم. بیش از 4روز هم منتظر موندم که وریفای بشه اما نشد.

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. seof می گوید

      سلام نباید مشکلی داشته باشه، اگر چون روش دیگه ای با استفاده از DNS Text رکورد نداره، از CDN استفاده نمی‌کنید آیا؟

  8. اشکان می گوید

    ممنون . خیلی کوتاه و مفید بود

  9. javaderad می گوید

    عالی بود ممنونم .واقعا کار راه انداز بود

  10. میلاد امیرخانی می گوید

    سلام و عرض ادب،من تازه دارم راه اندازی میکنک سایتمو و الان ثبت کردم ولی همجنانnot verifiedدریافت میکنم

  11. میلاد امیرخانی می گوید

    Ownership verification failedبا این ارور مواجه میشم و بعد چند ساعت هم امتحان کردم

    1. seof می گوید

      به احتمال خبلی زیاد DNS Record رو اشتباه ست کردید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.