الگوریتم E-E-A-T چیست؟ نقش تجربه در گرفتن رتبه

5
(2)

در بروزرسانی اخیر گوگل، نکته مهم نشان دادن تجربه دست اول است. در واقع تجربه دست اول بیش از پیش یک فاکتور رتبه بندی محسوب خواهد شد.

گوگل مفهوم E-A-T را برروز رسانی نموده و یک E به آن اضافه کرده، به طور خیلی خلاصه، الگوریتم E-A-T به منظور بررسی صحت محتوای صفحات وبسایت‌ها مثل صفحات YMYL توسط گوگل معرفی شد صفحات YMYL صفحاتی هستند که در حوزه سرمایه گذاری، پزشکی یا سلامت فعالیت دارند.

لگوریتم E-A-T مخفف Expertise به معنای تخصص، Authoritativeness به معنای اعتبار و Trustworthiness به معنای اعتماد است. و حال در بروز رسانی جدید یک E به ابتدای آن اضافه شده و به معنی Experience یا همان تجربه است.

مطالعه الگوریتم EAT

الگوریتم E-E-A-T چیست؟

در واقع کل بحث E-E-A-T درباره نحوه ارزیابی تخصص  نویسنده محتوا است. و براساس این ارزیابی، سیستم رتبه بندی گوگل هم بروز رسانی می‌شود.

کل ماجرای EEAT را در مثال زیر متوجه شوید:

فرض کنید دنبال بررسی فنی گوشی Iphone 14 میگردید و با 2 محتوا برخورد می‌کنید، یکی از آن‌ها توسط فردی نوشته شده که حدود 15 روز است این گوشی را خریده و از آن استفاده می‌کند و محتوای دوم توسط فردی نوشته شده که اصلا اطلاعی از این گوشی ندارد و بر اساس نوشته‌های دیگران مطلب خود را جمع آموری کرده است.

بنابراین از دیدگاه گوگل، محتوای فردی که خود آیفون 14 دارد و در مورد آن می‌نویسد First-Hand Expertise یا life-experience گفته می شود و دارای شاخص EEAT بیشتری نسبت به فرد دوم است.

گوگل علاوه بر افزودن تجربه به عنوان یک عامل رتبه بندی، تاکید مجددی بر اعتماد دارد. و گوگل طبق عکس زیر مجددا اعلام نموده Trust در مرکز تمامی کامپوننت‌های E-E-A-T قرار دارد. زیرا، طبق نظر گوگل، صفحات با درجه اعتماد پایین دارای E-E-A-T پایینی نیز هستند.

راهنمای نحوه ارزیابی E-E-A-T توسط گوگل

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 2

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.