طول محتوا چقدر باشد؟ طول محتوا در سئو [اطلاعیه گوگل]

5
(4)

 طول محتوا یکی از پر بحث ترین مباحث سئو سایت در طول سالیان اخیر بوده است، بسیاری از متخصصان سئو معتقد هستند تعداد کاراکترهای محتوا تاثیر مستقیمی بر رتبه آن دارد، اما آیا گوگل این مورد را تایید می‌کند. نظر گوگل در این مورد را بدانیم.

1 ادعاهای مطرح شده در مورد طول محتوا

بر اساس فکت محتوا پادشاه است بسیاری از متخصصان سئو عقیده دارند: اگر طول محتوا بیشتر باشد از دیدگاه گوگل و الگوریتم‌‌های آن رتبه بهتری دریافت خواهد کرد و حتی بعضی از متخصصان فراتر رفته و تعداد کلمات محتوا را نیز مشخص می‌کنند. به طور مثال می‌گویند طول محتوا باید 300 کلمه یا 700 کلمه باشد و یا بیشتر از 1500 کلمه.

2 دیدگاه و نظر گوگل در مورد طول محتوا

بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط ما در سئوف، با پیگیری منابع گوگل، رشته توییت‌های متخصصان آن و پرسش و پاسخ هایی که متخصصان موتور جستجو در گوگل اعلام کردند طول محتوا به عنوان عامل و فاکتور رتبه‌بندی در سئو محسوب نمی شود.

 به طور مثال جان مولر متخصص سئو به طور واضح در Reddit به سوال مطرح شده است در این باره جواب می دهد:

 تعداد کلمات محتوا و طول آن فاکتور رتبه بندی محسوب نمی شود.

جان مولر – Reddit

 در یک جای دیگر در توییتر جان مولر اعلام می کند طول محتوا و تعداد کلمات آن معیاری برای اندازه گیری کیفیت آن نیست:

 تعداد کلمات نشانگر کیفیت محتوا نیست، بعضی از محتواها دارای تعداد کلمات فراوانی هستند اما اطلاعات مفیدی به کاربران نمی‌دهند و در طرف مقابل بسیاری از مقالات با تعداد کمی از کلمات کاربر را به نتیجه‌ای که مطلوب است می‌رسانند .

جان مولر – تویتر

در یک جای دیگر جان مولر اعلام می‌کند به کار بردن تعداد کلمات فراوان در محتوا از نقطه نظر گوگل به عنوان کیفیت بالای آن نیست:

جان مولر می گوید تعداد کلمات محتوا از دیدگاه گوگل نه فاکتور رتبه‌بندی و نه حتی فاکتور کیفیت است.

3 مهمترین فاکتور طول محتوا نیست، کیفیت محتوا است

گوگل می‌گوید: مهمترین فاکتور برای محتوا، کیفیت محتوا است:

گوگل می گوید مهمترین فاکتوری که شما باید در نظر داشته باشید هدف جستجو و رضایت کاربر است، به طوری که ممکن است یک محتوای ۵۰ کلمه های یا 100 کلمه ای رتبه بسیار بهتری از یک محتوای 1000 کلمه ای دریافت کند.

 به طور مثال اگر کاربر سوالی را جستجو کند که دارای پاسخ کوتاهی است گوگل آن را می‌فهمد و دنبال محتوایی می‌گردد که دارای پاسخ کوتاه باشند.

بنابراین به عنوان نتیجه‌گیری می‌توانیم اعلام کنیم که طول و تعداد کلمات محتوا هیچ تاثیری در رتبه‌بندی ندارد و سعی کنید تا هدف جستجوی کاربر را بشناسید، البته به ایم مورد هم توجه داشته باشید، عنوان مشخص می‌کند که طول محتوا چقدر باشد، به طول زندگینامه هیتلر را نمی‌توانید در 1000 یا حتی 2000 کلمه مطرح کنید، پس مهمترین اصل شناسایی هدف جستجو است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 4

2 نظرات
  1. رهنو می گوید

    چون مستند بود بسیار خوشمان آمد

    1. رقیه می گوید

      سلام ممنون از مطالب خوبتون شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.