آیا WhoIs Information تاثیری در سئو دارد؟

5
(1)

در WhoIs نام، آدرس، شماره تلفن، و مخاطبین وب سایت برای مشاهده همه افراد جهان، لیست شده است.

زمانی که دامنه‌ای را ثبت می‌کنید، ثبت‌کننده اطلاعات شناسایی شما را در اختیار خواهدداشت، با این حال، اگر بخواهید، می‌توانید از حریم خصوصی دامنه خود حفاظت کنید.

دلایل قانونی زیادی هم وجود دارد که مردم بخواهند از حریم خصوصی آنلاین خود محافظت کنند. اما آیا اطلاعات WhoIs، یا استفاده از حریم خصوصی دامنه، پیامدهایی برای SEO دارد؟

برخی از سوالاتی که در مورد تأثیر بالقوه حفاظت از حریم خصوصی دامنه در سئو سایت مطرح شد عبارتند از:

• آیا پنهان کردن اطلاعات WHOIS به وب سایت شما آسیب می‌رساند؟

• اگر تعداد سایت‌های زیادی در شبکه خود داشته باشیم باید از WhoIs استفاده کنیم؟

• آیا گوگل لینک‌های ارسالی را بصورت مشروع می‌شمارد؟

• آیا WhoIsیک عاملی برای اعتماد گوگل است؟

شواهد WhoIs

زمانی که گوگل در ژانویه 2005 ثبت کننده دامنه شد، شواهد لازم برای اینکه اطلاعات WhoIs روی سئو سایت تاثیری دارد یا نه مورد بررسی قرارگرفت، سئوکاران حرفه‌ای بلافاصله در مورد نحوه ثبت نام مشکوک بودند که ممکن است اطلاعات کاربران در الگوریتم رتبه بندی استفاده شود.

یورک تایمز گفت:

در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ثبت دامنه نداریم، اما معتقدیم که این اطلاعات به افزایش کیفیت نتایج جستجو کمک می‌کند.

برای چندین سال بعد از آن هم هیچ اتفاق نظر واقعی درباره این موضوع که WhoIs جهت بهبود SEO باشد وجود نداشت. متخصصین و مدیران وب‌سایت‌ها تجربیات و توصیه‌های متناقضی را در اینباره به اشتراک گذاشتند.

انجمن‌ها

لورن بیکر این توصیه را بر اساس آنچه مت کاتز در مورد بررسی‌های سایتی که در Pubcon و در سال 2006 انجام داده بود نوشت:

بیشتر صفحات به جای محتوای واقعی، صفحاتی با پرداخت به ازای کلیک (PPC) داشتند، و زمانی که من whois on را بررسی کردم همه آنها خدمات حفاظت از حریم خصوصی whois را روی خود داشتند. این موضوع هم تقریبا غیرعادی بود.

داشتن سایت‌های زیاد بصورت خودکار بد نیست و همچنین داشتن سایت‌های PPC بطور خودکار هم بد نیست، اما داشتن حریم خصوصی whois بصورت خودکار بد است.

WhoIs
WhoIs

حتی در آن زمان هم، مدرکی مبنی بر پنهان شدن در پشت حریم خصوصی دامنه وجودنداشت. محافظت و دور نگه داشتن آدرس خانه از پایگاه داده WhoIs ر وی رتبه بندی تاثیر داشت.

همانطور که کاتز گفت، تیم وب می‌تواند پرچم قرمز هرزنامه را درک کند.

اما درباره ظاهر شدن آن در رابطه با عوامل دیگر، در سال 2016 یک متخصص SEO در این مورد مطالعه‌ای را در یک سایت نسبتاً معتبر منتشر کرد.

ادعا کرد که WhoIs یک عامل اعتماد است و می‌تواند آن را ثابت کند. و همچنین بیان کرد، آدرسی که در اطلاعات تماس WhoIs خود استفاده می‌کنید باید در منطقه عمومی باشد که سایت شما ارائه می‌شود.

روشن کردن حفاظت از حریم خصوصی دامنه یا استفاده از آدرسی پستی/ فیزیکی خارج از منطقه‌ای که سایت شما ارائه می‌شود، ممکن‌است اعتبار شما را از بین ببرد.

بهتراست به دید وسیع‌تری از وضعیت گوگل برسیم. در آن زمان روش‌های شناسایی و راستی‌آزمایی گوگلGoogle+ ، Authorship ،IPv6 و غیره بود.

در می 2014 حتی از این روش‌ها برای مشخص کردن اینکه چه کسی کدام سایت‌ها را کنترل می‌کند، استفاده می‌شد.

الگوریتم‌های گوگل آن دوره بسیار پیچیده‌تر از این زمان بود.

براساس مکالمات انجام شده در سال 2005 و باتوجه به اینکه متخصص SEO به سادگی و بدون هیچ پشتوانه و شواهدی این موضوع را ارائه کرد، گوگل حریم خصوصی WhoIs/domain را یک عامل اعتماد در رتبه بندی خود در نظرگرفت.

الگوریتم‌ها در سال 2016

شواهدی مبنی بر اینکه اطلاعات WhoIs علیه عامل رتبه بندی است، موجوداست بنابراین، بهتراست این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

جان مولر در سال 2019، در پاسخ به این سوال توییتی که آیا تنظیمات حریم خصوصی دامنه بر سئو تاثیر می‌گذارد، گفت:

آن‌ها به عنوان یک سیگنال جستجو به داده‌ها برای این منظور که قابل اطمینان باشند، دسترسی ندارند. و امروزه گوگل تنها 2 درصد سهم بازار را در ثبت دامنه دارد.

پاسخ سوالی که در سال 2021، مجدد از مولر پرسیده شد، درباره اینکه آیا تنظیمات حریم خصوصی دامنه بر سئو یا رتبه بندی تأثیر می گذارد یا نه؟ نه بود.

اطلاعات شناسایی صاحبان سایت
اطلاعات شناسایی صاحبان سایت

اطلاعات WhoIs

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه Google تا به حال از اطلاعات مربوط به حفاظت از حریم خصوصی دامنه به عنوان عاملی جهت رتبه بندی جستجو که تاثیری روی سئو سایت داشته باشد، وجودندارد.

احتمالا، گوگل درنظرداشت به سال 2005 و زمانی که گوگل یک ثبت کننده دامنه شده بود، برگردد.

و حتی شاید هم برای مدت کوتاهی این کار را انجام داد.

اما نه برای مدت طولانی، اگر چنین هم باشد، قطعاً امروز از آن استفاده نمی‌کند. با این گفته، اگر بخواهید هویت صاحب سایت را به منظور ایجاد شبکه‌های پیوند یا دستکاری جستجو پنهان کنید، رتبه بندی سایت شما در قلمرو وب، کاملاً بصورت هرزنامه است.

اگر این مورد توسط گوگل تشخیص داده شود، شما را در معرض خطر جریمه دستی قرارمی‌دهد، بیان می‌کند که حریم خصوصی آنلاین مهم بوده و باید درنظر گرفته شود.

دلایل کاملاً معتبر بیان شده هم، برای حفاظت شخصی اطلاعات افراد وجوددارد. براساس گفته WhoIs ،WhoIs یک عامل رتبه بندی جستجو نیست و تاثیری روی سئو ندارد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.