معرفی برترین سایت های فریلنسری جهان – آیا شما هم دوست دارید درآمد دلاری داشته باشید؟

0
(0)

فریلنسر یا شخص آزادکار به این دلیل که در جایی بصورت رسمی و حضوری استخدام نمی‌شود در منزل کار خود را انجام می‌دهد که این از مزایای فریلنسری است. آزادکارها ممکن است بخواهند در سطح جهان فعالیت کنند. با توجه به این نیاز استارتاپ‌هایی شکل گرفته‌اند که در قالب یک سایت امکان ارتباط کارفرما و فریلنسر را فراهم می‌کنند. به این سایت‌ها سایت های فریلنسری گفته می‌شود. از این سایت ها می توان به عنوان گرفتن پروژه طراحی سایت نیز استفاده کرد.

سایت های فریلنسر در سطح جهان امکان برقراری ارتباط بین کارجو کارفرما را از کشورهای مختلف فراهم می‌کنند. اما فعالیت در سطح جهانی مزایایی دارد:

  • با کارفرمایان مختلف و نحوه کارشان در کشورهای دیگر آشنا می‌شوید.
  • تجربه‌ای در سطح جهانی بدست می‌آورید و رزومه خود را قوی‌تر می‌کنید.
  • از همه مهمتر درآمد شما با پول کشورهای دیگر و معمولا به دلار محاسبه می‌شود.

پس اگر توانایی و مهارت خاصی مرتبط با مشاغل فریلنسری دارید در یک سایت فریلنسر خارجی عضو شوید و شروع به کار کنید.

اما این کار مشکلاتی هم دارد. با توجه به اینکه ایرانی‌ها از طرف بعضی از کشورها تحریم هستند و نیز امکان دریافت ویزاکارت و مسترکارت ندارند، در هنگام ثبت‌نام دچار مشکلاتی می‌شوند. اگر از این مشکلات عبور کنند مشکلاتی در هنگام پرداخت ممکن است به وجود بیاید.

ما در این مقاله از سئوف 10 مورد از برترین سایت های فریلنسری را به شما معرفی می‌کنیم. اما درصورت تمایل به عضویت، درباره مشکلاتی که عنوان کردیم تحقیق کنید.

پیشنهاد ما این است تا زمانیکه تحریم‌ها وجود دارند به دنبال سایت‌های فریلنسری باشید که امکان واریز پول برای شما بصورت ارز دیجیتال را فراهم می‌کنند. یعنی به جای دلار، بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر بابت حق‌الزحمه دریافت نمایید.

و اما معرفی سایت های فریلنسر برتر در جهان:

1- Toptal حرفه‌ای ترین سایت فریلنسری

یک بازیکن جدید در بازی فریلنسری. Toptal برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار که مجرب هستند فرصتی فوق‌العاده محسوب می‌شود. فرایند جذب در این سایت بسیار سختگیرانه است. فقط 3 درصد از تاپ‌ترین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار پذیرفته می‌شوند. به همین دلیل مثل بعضی دیگر از سایت‌هایی که در این مقاله آمده است نمی‌توانید به راحتی وارد سایت شوید و پروژه بگیرید.

toptal یک سایت فریلنسری برتر
Toptal یکی از حرفه‌ای ترین سایتهای فریلنسری جهان

اگر بتوانید از فیلتر این سایت عبور کنید و در آن جذب شوید، بسیار عالی خواهد بود. سیستم پرداخت‌ حق الزحمه خیلی خوب است و حتی از تمام سایت‌های دیگر موجود در این لیست بهتر است. همچنین امکان حضور شما در پروژه‌هایی از طیف کوتاه‌ مدت تا بلند مدت وجود دارد. آنها شما را به پروژه‌هایی مرتبط می‌کنند که دقیقا با مهارت‌های شما همخوانی داشته باشد.

اگر شما کارفرما هستید و نیاز به افرادی با مهارت بسیار بالا دارید تا استارتاپ خود را شروع کنید یا یک پروژه بسیار باکیفیت را استارت بزنید، به شدت توصیه می‌شود از این سایت برای پیدا کردن افراد مورد نظر استفاده نمایید.

نکته: Toptal احتمالا باکیفیت‌ترین و حرفه‌ای‌ترین شبکه فریلنسری است که می‌توان در وب پیدا کرد. افرادی که در آن جذب می‌شوند بسیار بااستعداد و توانمند هستند و بیشتر از فریلنسرهای سایر سایت‌ها حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

2- Upwork بزرگ‌ترین سایت فریلنسر

Upwork تبدیل به بزرگترین مارکت پلیس (Marketplace) در دنیا شده است. این سایت حاصل ادغام دو سایت oDesk.com و Elance.com است. این دو سایت که از بزرگترین سایت‌های فریلنسری دنیا بودند دست به دست هم دادند ودر اواسط 2015 Upwork.com را تشکیل دادند. که اکنون بزرگترین رقیب Freelance.com است.

حتی بعد از سروصدای زیادی که بین مردم در مخالف با ادغام دو سایت به پا شد، باز هم فکر می‌کنیم این سایت یک مکان جذاب برای پیدا کردن شغل و یا استخدام فریلنسر است.

Upwork خدماتی با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد و هزینه‌ای که بابت پروژه‌ها دریافت می‌کند نیز کم است. مهمترین نکته درباره Upwork تیم پشتیبانی خوب آن است. آنها معمولا بهترین پشتیبانی را دارند و هر سوالی داشته باشید پاسخ می‌دهند.

3- Freelancer

این سایت یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های فریلنس در دنیاست. بعد از اینکه در سال 2003 راه‌اندازی شد، اکنون به بزرگترین مرجع برون‌سپاری جهان تبدیل شده است.

freelancer یکی از برترین سایت های فریلنسری
Freelancer.com یکی از برترین سایت های فریلنسری در جهان

اگر به دنبال جایی برای شروع می‌گردید، Freelacer بهترین مکان برای شماست. ثبت‌نام بعنوان یک فریلنسر یا کارفرما و شروع به کسب درآمد یا استخدام در آن بسیار راحت است. توصیه می‌شود هم افراد تازه‌کار و هم افراد خبره و مجرب به این سایت بپیوندند.

4- Fiverr بزرگترین مارکت پلیس دنیا بین سایت‌ های فریلنسر

این سایت بزرگترین مارکت پلیس دنیا برای خدمات کوچک محسوب می‌شود. جذاب‌ترین نکته در مورد این سایت آن است که می‌توانید کارهایی را حتی با 5 دلار به انجام برسانید. این سیستم می‌تواند حتی برای کسانی که کدنویسی بلد نیستند یا چیزی از ظراحی نمی‌دانند نیز پولساز باشد.

فقط کافی است که به کارهایی که دیگران انجام می‌دهند نگاهی بیندازید و ببینید آیا شما نیز می‌توانید آن کارها را انجام دهید یا خیر. اگر قادر به انجام کارهای خیلی معمول که مردم حاضرند 5 دلار بابتشان بپردازند هستید در اینصورت می‌توانید درآمد قابل توجهی در اینجا کسب کنید.

5- سایت فریلنسری Guru

از سال 2001 به بعد، این سایت این امکان را برای فریلنسرها فراهم کرده که مهارت‌ها و خدمات خود را به نمایش بگذارند و شغل‌های مناسبی پیدا کنند.

فریلنسرها و کارفرماها هر دو، پروفایلی در سایت درست می‌کنند و بعد از مرور و بررسی سوابق حرفه‌ای یکدیگر وارد قرارداد کاری می‌شوند. یک فریلنسر فعالیت‌های خود را از طریق بخشی به نام اتاق کار (Work Room) مدیریت می‌کند. پرداخت‌ها نیز به کمک سیستمی به نام SafePay انجام می‌شوند.

Guru یک سایت فریلنسر
Guru یکی از سایت های فریلنسری

فریلنسرهایی که به دنبال پرداخت‌های خوب در زمینه‌های طراحی، نویسندگی، آی‌تی، مدیریت بازاریابی و سایر زمینه‌ها می‌گردند بهتر است در این سایت عضو شوند.

6 – PeoplePerHour سایت فریلنسر با مهارت‌های متنوع

این سایت افرادی را که به دنبال خدمات یا ارائه‌دهنده خدمات مرتبط با نویسندگی، توسعه وب، طراحی، شبکه‌های اجتماعی،توسعه کسب و کار و غیره هستند گرد هم می‌آورد. این شرکت در انگلستان واقع شده است و سیستم آن مشابه سایر سایت‌های فریلنسری می‌باشد.

در این سایت، می‌توانید هم کارهای فریلنسری آنلاین و هم کارهای درون‌سایتی (On-Site) پیدا کنید. هم کارهایی با حق‌الزحمه ثابت وجود دارد و هم کارهایی با حق‌الزحمه ساعتی.

7- IFreelance یکی از سایت های فریلنسری با عضویت پولی

اگر خدماتی در حوزه حسابداری، دستیاری، بازاریابی، طراحی، برنامه‌نویسی و نویسندگی یا هر دسته مرتبط دیگر ارائه می‌دهید می‌توانید به IFreelance ملحق شوید. به راحتی پروفایل خود را بسازید تا خدماتی که ارائه می‌دهید را معرفی کنید.

به دفعات می‌توانید روی پروژه‌های مختلفی که متناسب با مهارت‌های شماست پیشنهاد دهید.

ifreelance یک سایت فریلنسری برتر
IFreelance یکی از برترین سایت های فریلنسری

عضویت در Ifreelance رایگان نیست. باید یکی از پلن‌های عضویت آنرا خریداری کنید. به نظر می‌رسد که این مساله ایراد محسوب نمی‌شود، چون از درآمدی که کسب می‌کنید چیزی کم نمی‌کند و به نوعی هزینه اولیه را جبران می‌کند.

8- 99Designs یک سایت فریلنسر در زمینه طراحی

این سایت فقط شامل کارهای طراحی در قالب رویداد یا مسابقه می‌باشد. کاربر مختصری از طرح خود را در سایت قرار می‌دهد. طراحان فریلنسر روی آن کار می‌کنند. فقط طرحی که پذیرفته می‌شود برنده جایزه پولی می‌شود.

این سایت فرصت‌های عظیمی را در اختیار طراحان مشتاق قرار می‌دهد. حتی اگر بدر یک رویداد برنده نشوید، طرحی که اجرا کرده‌اید یک نمونه کار عالی خواهد بود که به رزومه شما اضافه می‌شود.

چه برای طراحی لوگو و چه برای طراحی کتاب، با هر مهارتی که در کار طراحی دارید به 99Design بپیوندید.

9- SimplyHired متنوع‌ترین سایت فریلنسری دنیا

وقتی صحبت از تنوع مشاغل فریلنسری می‌شود، SimplyHired متنوع‌ترین است. از پرستاری از افراد گرفته تا فناوری، از دستیاری تا ساخت و ساز، این یک مارکت پلیس برای مشاغل فریلنسری آنلاین و آفلاین می‌باشد.

simplyhired یکی از سایت های فریلنسری
SimplyHired یکی از سایت های فریلنسر

این سایت فرصت‌های شغلی را از 24 کشور مختلف لیست می‌کند. علاوه بر فهرست کردن فرصت‌های شغلی، سایت شامل منابع مفید دیگری نیز می‌باشد. مانند: راهنمای شرکت، داستان‌های موفقیت درباره آن و نکاتی درباره ارتقاء شغلی.

10- Nexxt یک سایت فریلنسری جذاب

Nexxt جستجوی مشاغل را با 4 دسته‌بندی مختلف امکان‌پذیر می‌سازد. این 4 دسته عبارتند از:

  • تمرکز روی شغل
  • تمرکز روز تنوع و گوناگونی
  • تمرکز روی موقعیت مکانی محلی
  • تمرکز روی موقعیت مکانی جهانی

با این دسته‌بندی‌ها، این سایت فریلنسری همچنین شما را قادر می‌سازد که مشاغل دورکاری مختلف که با مسیر شغلی شما سازگار هستند را امتحان کنید.

همانطور که گفتیم بهتر است قبل از انتخاب سایت فریلنسری برای یافتن شغل مناسب، درباره مشکلاتی که ممکن است ایرانی‌ها با ان مواجه شوند و نحوه حل آن تحقیق کنید. با کسب مهارت می‌توانید از طریق دورکاری و فریلنسری در منزل خود درآمدهای بالایی بدست آورید.

11- DesignRush

وب سایت دیزاین راش DesignRush یک پلتفرم B2B برای پیدا کردن شرکت‌های است که می‌توانند باهم همکاری کنند. و علاوه بر آن شما می‌توانید به عنوان یک شرکت در آن ثبت نام کنید. تعریفی که خود این شرکت از حیطه کاری خود نموده است است: DesignRush: A B2B Marketplace To Find Top Agencies

DesignRush پلتفرم B2B برای آژانس‌های دیجیتال

سپاس از همراهی شما

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. seof می گوید

    بسیار عالی افزایش سایت های فریلنسری باعث افزایش رقابت و در نهایت کیفیت خواهد شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.