لری پیج کیست؟ زندگینامه خالق گوگل

5
(1)

لری پیج (Larry page) کیست؟ زندگینامه خالق گوگل با نام لارنس ادوارد پیج، در 26 مارس 1973 در میشیگان ایالت متحده متولد شد. او یک کارآفرین آمریکایی و دانشجوی کامپیوتر بود که به همراه سرگنی برین، موتور جستجوی گوگل را که امروزه محبوب ترین موتور جستجو در اینترنت به شمار می‌آید را ایجاد کردند.

پدر پیج استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه ایالتی میشیگان بود، لری هم در سال 1995 مدرک مهندسی کامپیوتر خود را از این دانشگاه دریافت کرد و وارد دوره دکترای خود در استنفورد شد و همانجا با برین آشنا شد.

لری پیج

از آنجا که پدرش در رشته علوم رایانه بود، به گفته خود لری: اولین کامپیوترم را در پنج سالگی داشتم و رشته و شغل پدرم این‌گونه بود که خانه ما پر از کامپیوترها و این گونه وسایل بود.

برادر پیج، کارل ویکتور پیج جونیور، به لری آموخت که اگر وسایل را از هم جدا کند می‌تواند نحوه ساختار و اجزای داخلی آن‌ها را ببینید. همین موضوع باعث ایجاد علاقه در لری شد و به گفته خودش، لری در 12 سالگی می‌دانست که می‌خواهد یک مخترع شود و قرار است صاحب یک شرکت شود.

زندگی کاری

پیج همچنین عضو هیئت مدیره آلفابت، کارمند و سهامدار آن است.

با ساخت گوگل مقدار قابل توجهی پول و ثروت را برای خود ایجاد کرد و طبق لیست میلیاردرهای فوربس که در آگوست 2022 بروزرسانی شده است، پیج دارای ثروت خالص 100 میلیارد دلار است.

او همچنین در کنار سهامداری از گوگل، در استارت‌ آپ خودروهای پرنده، Kitty Hawk وOpener سرمایه گذاری کرده است.

راه‌اندازی گوگل و رشد آن توسط لری پیج

زندگینامه خالق گوگل

لری از سال 1997 تا 2001 مدیر اجرایی شرکت گوگل بود اما از سمت مدیرعاملی کنار رفت تا رئیس بخش محصولات شود و اریک اشمیت، مدیر فناوری جایگزین او شد.

 با این حال، هم او و هم برین به طور صمیمانه در اداره گوگل مشارکت داشتند.

تا سال 2004 موتور جستجو 200 میلیون بار در روز مورد استفاده قرار می گرفت. در 19 آگوست 2004، Google Inc عرضه عمومی اولیه خود (IPO) را منتشر کرد که سود آن بیش از 3.8 میلیارد دلار بود.

گوگل در سال 2006 محبوب ترین وب سایت برای پخش ویدئوهای ارسالی توسط کاربران، یوتیوب را به قیمت 1.65 میلیارد دلار در انبار خریداری کرد

در سال 2011 پیج وظایف خود را به عنوان مدیر عامل گوگل از سر گرفت، گوگل در آگوست 2015 به عنوان زیرمجموعه هلدینگ تازه تاسیس آلفابت تغییر ساختار داد و پیج مدیر عامل آلفابت شد. پیج این پست را در دسامبر 2019 ترک کرد اما به کار در هیئت مدیره آلفابت ادامه داد.

لری پیج و سرگی برین در سن 27 سالگی خود میلیاردر شده بودند و تمام تلاش‌های آن‌ها از دانشگاه و زندگی و کار در یک گاراژ قدیمی تا اولین شعبه از شرکت گوگل، به نتیجه رسیده بود.

رفته رفته با پیشرفت شرکت، گوگل در ساخت نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های جدید و بهینه بسیار پیشرفت کرده بود و از هر ایده جدید و جالبی پشتیبانی می‌کرد به طوری که در سال 2007، شرکت گوگل توسط مجله فورچن به عنوان بهترین فضای کاری معرفی شد و همچنین سود سالیانه گوگل در آن سال چیزی حدود 10 میلیارد دلار بود.

زندگی شخصی لری پیج

در سال 2007 پیج با لوسیندا ساوتورث(Lucinda Southworth)  در جزیره نکر، جزیره کارائیب که متعلق به ریچارد برانسون  بود ازدواج کرد. لوسیندا یک دانشمند محقق و خواهر مدل و بازیگر آمریکایی کری ساوتورثCarrie Southworth ) ( است. پیج و لوسیندا دو فرزند دارند که در سال‌های 2009 و 2011 به دنیار آمده‌اند.

پیج و همسرش در طی شیوع بیماری ابولا در سال 2015 مبلغ 15 میلیون دلار برای مبارزه با این بیماری در غرب آفریقا اهدا کردند.

پیج در سال 2013 در سایت گوگل پلاس خود اعلام کرد که تارهای صوتی سمت راست او دچار بیماری شدید شده است و دیگر از کار افتاده‌اند. لری پیج به مدت 14 سال از این بیماری رنج می‌برد و تا آن زمان پزشکان علت بیماری را نیافته بودند.

همین مسئله باعث شده بود تا پیج برای تحقیقات در این زمینه به موسسه سلامت صدا در بوستون کمک‌های مالی زیادی بکند که برخی اظهار دارند مبلغ این کمک هزینه‌ها چیزی حدود 20 میلیون دلار بوده است.

جوایز افتخارات

زندگینامه خالق گوگل لری پیج
  • مجله PC، گوگل را به عنوان یکی از 100 وب سایت و موتورهای جستجوی برتر (1998) ستایش کرده است و در سال 1999 جایزه برتر فنی را برای نوآوری در توسعه برنامه های کاربردی وب به گوگل اعطا کرده است.
  • در سال 2000، گوگل جایزه Webby، جایزه صدای مردمی را برای دستاوردهای فنی دریافت کرد. و در سال 2001، جایزه خدمات جستجوی برجسته، بهترین موتور جستجوی تصویر، بهترین طراحی، بهترین موتور جستجوی دوستدار وبمستر و بهترین ویژگی جستجو را در جوایز دیده بان موتور جستجو دریافت کرد.
  • در سال 2002، پیج به عنوان رهبر جهانی مجمع جهانی اقتصاد برای فردا انتخاب شد و همراه با برین توسط انتشارات بررسی فناوری موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به عنوان یکی از 100 مبتکر برتر در جهان معرفی شد.
  • در سال 2003، هر دو پیج و برین مدرک MBA را از مدرسه بازرگانی IE دریافت کردند، “به دلیل تجسم روح کارآفرینی و ایجاد انگیزه برای ایجاد مشاغل جدید.”
  • در سال 2009، پیج دکترای افتخاری را از دانشگاه میشیگان در طی مراسم آغاز فارغ‌التحصیلی دریافت کرد.
  • در سال 2011، او در فهرست میلیاردرهای فوربس در رتبه 24 و یازدهمین فرد ثروتمند ایالات متحده قرار گرفت.
  • از جولای 2014، فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، صفحه را با ثروت خالص 32.7 میلیارد دلار، هفدهمین مرد ثروتمند جهان معرفی کرده است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 1

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.