معرفی شرکت گوگل، تاریخچه، دفاتر، محصولات و…

5
(2)

برای معرفی شرکت گوگل Google، باید گفت که گوگل یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارد و هر روز در این مسیر پیشرفت‌های چشم‌گیری را از سوی خود به دنیا نشان می‌دهد.

در این مقاله از سئوف ما را همراهی کنید تا همه چیز را از شروع فعالیت گوگل و موفقیت‌های این شرکت بزرگ برای شما بیان کنیم.

تاریخچه و آغاز کار شرکت گوگل

داستان و سرآغاز گوگل در سال 1995 در دانشگاه استنفرد شروع شد. دو دانشجوی دکترای این دانشگاه به نام‌های لری پیج و سرگنی برین پایه و اساس این شرکت بزرگ را تاسیس کردند.

در ابتدای کار آن‌ها بر سر خیلی از مسائل اختلاف نظر داشتند که این روند کار را برایشان سخت کرد بود، اما بالاخره بعد از یک سال هر دو شروع به همکاری بر سر ساخت موتورهای جستجو کردند و موفق شدند موتور جستجوی Backrub را بسازند.

بعدها این اسم را به (google phew) تغییر دادند. طی چند سال گوگل نه تنها توجه جامعه دانشگاهی را جلب کرد، بلکه توانست سرمایه گذاران silicon valley را نیز مجذوب خود کند. همین موجب این موضوع شد که در سال 1998، اندی بکتولیشم، که از بنیانگذاران Sun بود چکی به مبلغ 100000 دلار را برای راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری بر روی گوگل به لری و سرگنی داد.

سرگنی و لری از خوابگاه‌های دانشگاهی خود به اولین دفتر رسمی که با این سرمایه‌گذاری برای خود گرفتند یعنی به گاراژی در Sunburn در حومه منلو پارک کالیفرنیا، که متعلق به سوزان وویچکی بود رفتند و آنجا شروع به کار کردند.

سوزان وویچکی در آن زمان یک کارمند ساده در گوگل بود و امروز مدیرعامل یوتویوب می‌باشد.

مدیر عامل یوتویوب

طی چند سال گوگل به سرعت گسترش پیدا کرد و از گاراژی که در آنجا شروع به کار کرد به مقر فعلی خود یعنی، Googleplex نقل مکان کرد و با استخدام مهندسان و ایجاد یک تیم فروش به فعالیت خود ادامه داد.

جستجو برای پیدا کردن جواب‌های بهتر به مسائل روزمره، کاری است که ما انجام می‌دهیم. گوگل هزاران محصول تولید می‌کند که توسط میلیاردها نفر در جهان از اندروید گرفته تا جیمیل و جستجوهای گوگل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دفاتر گوگل در دنیا

شرکت گوگل در حال حاضر با توجه به پیشرفت و گسترش این شرکت در شهرهای زیادی شعبه و دفاتر اداری راه ‌اندازی کرده است.

دفاتر گوگل در شهرهای آمریکای شمالی

آتلانتا، کمبریج، شیکاگو، دیترویت، لوس آنجلس، مدیسون، نیویورک، سن فرانسیسکو، سن دیگو، سیاتل، تورنتو ، واشنگتن دی سی و …

دفاتر گوگل در اروپا

دفاتر گوگل
FILE PHOTO: A sign is pictured outside a Google office near the company’s headquarters in Mountain View, California, U.S., May 8, 2019. REUTERS/Paresh Dave/File Photo

آمستردام، برلین، هامبورگ، لندن، میلان، مادرید، موسکو، مونیخ، پاریس، وین ، زوریخ و …

دفاتر گوگل در شهرهای آسیایی و اقیانوسیه

بانکوک، هونگ کونگ، کوالا لامپور، ملبورن، سئول، شانگ‌های، سنگاپور، توکیو و …

دفاتر شرکت گوگل در آفریقا و خاورمیانه: دبی، استانبول، حیفا، ژوهانسبورگ و …

دفترهای اداری گوگل در این کشورها و شهرها، در حال خدمات رسانی بهتر به کل دنیا هستند و همواره در حال استخدام افراد توامند در تمامی زمینه‌ها هستند.

شرایط استخدام در شرکت گوگل

هر سال برای استخدام در این شرکت چیزی حدود 2.5 میلیون رزومه کاری از طرف مردم در سراسر دنیا فرستاده می‌شود و گوگل تمامی این درخواست‌ها را بررسی می‌کند و پاسح می‌دهد. برای این بررسی‌ها گوگل بدون در نظر گرفتن هیچ گونه برتری، تمام رزومه‌های ارسالی را مطالعه می‌کند و افراد حرفه‌ای را برای خود استخدام می‌کند.

فرصت‌های شغلی در شرکت گوگل

مهندسی و فنی

فرصت شغلی در گوگل

هزاران محصول و ابزار وجود دارند که گوگل می‌خواهد آن‌ها را برای میلیاردها کاربر خود توسعه دهد، در این بخش افرادی که در این زمینه فعالیت دارند مشغول به کار می‌شوند.

خدمات پشتیبانی و فروش

بسیاری از کسب و کارها در گوگل مشغول به کار هستند و روزانه میلون‌ها کاربر درباره آن‌ها جستجو انجام می‌دهند. کار شما در اینجا تجهیز کردن این کسب و کارها با ابزارهای مناسب است.

فناوری در زندگی افراد

فرصت شغلی در گوگل

بهتر کردن زندگی مردم با استفاده از فناوری‌هایی که در دسترس آن‌ها می‌توان قرار داد.

پشتیبانی شما از افراد و تقویت آن‌ها در این زمینه‌ها را انجام دهید و سعی کنید افرادی توانمند و متفکر در این زمینه‌ها انتخاب کنید.

ابزارها و محصولات گوگل

گوگل در طی این سال‌ها برای تمام افراد جامعه در هر زمینه ای بسیار هدفمند و مفید بوده. محصولات این شرکت در پیشرفت تکنولوژی و طراحی و ساخت الگوریتم‌های گوگل تا به امروز بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.

از ابتدای ساخت این پروژه عظیم، همواره در تلاش برای ساخت، بهبود، و راه‌اندازی بسیاری از ابزارها و محصولاتی بود که در تمام زمینه‌ها با افراد کمک کند.

در زیر لیستی از این محصولات را برای شما فراهم کرده‌ایم.

معرفی شرکت گوگل
محصولات گوگل

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 5 / 5. تعداد رای: 2

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.