5 افزونه کاربردی برای بهینه‌سازی عکس سایت

0
(0)

یکی از ویژگی‌های مهم وب‌سایت‌ها داشتن سرعت لود شدن پایین است تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند، و به این شکل احتمال ترک کردن سایت توسط کاربر را کمتر کنند. یکی از عوامل زیاد شدن سرعت لود شدن سایت تصاویر هستند. هرچه حجم یک تصویر در سایت بیشتر باشد این زمان افزایش میابد. در این مقاله از سایت سئوف ۵ افزونه وردپرسی را برای کم کردن حجم عکس و بهبود سئو سایت بررسی می‌کنیم.

افزونه چیست؟

قبل از معرفی افزونه‌ها باید معنی و مفهوم افزونه را بدانیم. افزونه یا Plugin یک سری کد هستند که قابلیت‌های بیشتر و متنوعی به سایت می‌دهند. افزونه‌ها به دو دسته رایگان و غیر رایگان تقسیم می‌شوند که در مقدار امکانات تفاوت دارند. یکی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین پلاگین‌ها، افزونه Yoast SEO است.

برای آشنای بیشتر می‌توانید به مقاله افزونه Yoast SEO چیست؟ مراجعه کنید.

بهنیه‌سازی تصاویر سایت

تصاویر سایت یکی از مهمترین بخش‌های هر سایت است زیرا با اعمال درست آن هم به سئو شدن سایت هم به ایجاد تجربه کاربری خوب کمک می‌کنند. طبیعی است که وقتی صحبت از ایجاد تغییرات روی عکس می‌شود، Photoshop ، Lightroom و دیگر نرم‌افزارهای ادیت عکس بهترین گزینه هستند. اما بعضی افراد سرعت بیشتری برای بهینه‌سازی عکس‌های سایت خود می‌خواهند، همچنین فشرده‌سازی تصاویر سایت در مقیاس زیاد می‌تواند بسیار زمان گیر باشد. در اینجا است که افزونه‌های وردپرسی به کمک ما می‌آیند.

همچنین بهتر است برای کار کردن با افزونه‌ها، با 4 افزونه چند زبانه کردن سایت هم آشنا باشید.

افزونه فشرده سازی Smush

Smush

افزونه فشرده‌سازی تصاویر Smush یک پلاگین معروف است. این افزونه به صورت تکی ویا به صورت انبوه بهینه سازی عکس‌های جدید و قدیم را انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این فشرده‌ساز عکس‌های سایت میتوان به حفظ وضوح و رزولوشن عکس و داشتن تنظیمات خودکار برای بهینه‌سازی تصویر سایت اشاره کرد.

Optimole

یکی دیگر از افزونه‌های خوب برای بهینه سازی تصاویر در سایت Optimole است. ای پلاگین با شخصی سازی تنظیمات کار بهینه‌سازی عکس را آسان و سریع‌تر کرده است. همچنین تمامی عکس‌های بهینه‌سازی شده را برای راحتی در یک داشبورد نشان می‌دهد. برای استفاده از این افزونه نیاز به ساخت حساب کاربری دارید.

افزونه فشرده ساز EWWW image optimizer

EWWW Image Optimizer

این پلاگین هم یکی از گزینه‌های خوب برای فشرده‌سازی عکس‌های موجود سایت است.EWWW Image Optimizer هم به بهینه‌ساز خودکار مجهز است، همچینن محدودیتی برای اندازه و سایز تصویر ندارد. با داشتن کلید API این افزونه می‌توانید پشتیبانی این افزونه از Gif، PNGو Webp را فعال کنید و نهایت استفاده را از این پلاگین فشرده‌ساز ببرید.

ShortPixel

بهینه‌ساز تصاویر سایت ShortPixel به دو شکل Lossless و Lossy فشرده‌سازی را انجام می‌دهد. درحالت Lossy با کمتر شدن جزئیات حجم فایل کمتری تحویل می‌دهد. همچنین این پلاگین از هر عکس یک کپی تهیه می‌کند تا بازیابی آن آسان‌تر شود. از دیگر امکانات این پلاگین میتوان به پشتیبانی از بیشتر فرمت‌ها و دراختیار گذاشتن محدودیت بهینه‌سازی 100 عکس در ماه اشاره کرد.

اطلاعات کامل درباره تاثیر تصاویر در سئو شدن سایت را در مقاله عکس چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ بخوانید.

افزونه فشرده ساز تصویر سایت Compress

Compress JPEG & PNG images

این پلاگین مخصوص فشرده‌سازی عکس‌های سایت با فرمت JPEG و PNG است. این افزونه فشرده‌ساز عکس را تجزیه و تحلیل می‌کند و جزئیات اضافی را از عکس حذف می‌کند. همچنین تصاویر قدیمی‌تر در سایت را نیز بهینه‌سازی می‌کند. این افزونه نیز محدودیت بهنیه‌سازی 100 عکس در ماه را دارد. به علاوه امکان ذخیره اطلاعاتی مثل حق چاپ، تاریخ و زمان، موقعیت مکانی و… را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

تعداد خیلی بیشتری افزونه در سطح اینترنت با قابلیت‌های مختلف و کم و زیاد پیدا می‌شوند.اما بهینه سازی عکس چه با استفاده از افزونه‌ها و چه با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Photoshop، هرچند برای بعضی افراد اهمیتی ندارد ولی اقدام مهمی برای پیشرفت یک سایت است.

این مطلب چقدر مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز بدید

درصد رضایت 0 / 5. تعداد رای: 0

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. منصور آذری می گوید

    خیلی مفید بود ، برای سئوکارها فکر کنم خیلی لازم باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.