بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام
بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام چه موقعی است؟ اینستاگرام هم مانند دیگر رسانه های اجتماعیی که مشغول به دیجیتال مارکتینگ هستند و فروشگاه آنلاین مخصوص به خود را دارند، همواره در حال تکامل و بهبود است.
اما با این وجود ساختار تمام این مارکت ها با یکدیگر متفاوت است و در هر کدام، برای بهرهگیری بهتر باید از روش ها و استانداردهای خاصی استفاده کرد. که برای گرفتن بهترین نتایج در این راه آزمون و خطاهایی وجود دارند که با آنها هم آشنا خواهیم شد.
در اینستاگرام وقتی میخواهیم یک محتوای جدید ایجاد کنیم باید عکسها، هشتگها و متن پست در بهترین شکل و حالت ساخته شود تا تاثیرش را به خوبی بگذارد.
زمانبندی مناسب برای درج مطلب یکی از راههایی است که به بالا رفتن اینگیجمنتهای اینستا کمک میکند.
در آخر وقتی تمام این کارها را انجام میدهید و پست خود را در اینستا درج میکنید، انتظار بهترین بازدید و ری اکشن ها را دارید اما، ضد حال ماجرا زمانی شروع میشود که این پست تنها پنج تا شیش لایک دارد و چند کامنت اسپم شده.
حالا با این سوال روبرو میشوید که:
چطور بهترین محتواها را برای اینستاگرام تولید کنم؟
در این مقاله از سئوف برای شما راهکارهایی برای بهینه سازی سایت و اینستای شما و بهبود پست گذاری و گرفتن یک نتیجه خوب را شرح خواهیم داد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا دیگر نگران لایک، فالور و کامنت های کم برای پیج خود نباشید.
با پیروی از دستورالعمل های داده شده و انجام نکاتی که در ادامه میگوییم میتوانید به خواسته خود برسید.
یکی از مهم ترین و اصلی ترین این نکات این است که:
بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام هنگامی که کاربران بیشترین فعالیت را دارند
همانطور که مطلع هستید در هنگام پست گذاری در اینستاگرام، بعد از تکمیل فرآیند گذاشتن پست، طولی نمیکشد تا محتوای شما انتشار پیدا میکند پس این موضوع خیلی مهم است که چه زمانی باید یک پست را بارگذاری کرد.
نکته اول در این مسئله این است که محتوای شما برای چه افرادی در چه کشورهایی است، با توجه به متفاوت بودن خط زمانی میان کشورها فعالیت کاربران هم متغییر میشود.
بیاید این خط زمانی را برای ایران در نظر بگیریم. زمانی که یک نفر از خواب بیدار میشود میتواند بهترین زمان برای گذاشتن پست در اینستا باشد که در آن لحظه کاربر قسمتی از وقت خود را صرف گشت و گذار در این فضا میکند.
همچنین در هنگام بعد از ظهر زمانی که افراد مشغول به خوردن ناهار میباشند میتواند زمان خوبی باشد برای بارگذاری یک پست در پیج خود.
یک زمان دیگر برای پست گذاشتن میتواند از ساعت 11 شب تا 1 بامداد باشد در این زمان کاربران معمولا بیشترین اوقات خود را در فضای اینستاگرام سپری میکنند.
به طور کلی زمان پست گذاری شما به سه قسمت: زمان شروع روز، وقت ناهار و استراحت و در نهایت زمانی که افراد در خانه هستند و قبل از خواب.
چند وقت یکبار باید محتوا گذاری کرد؟
اینکه در روز چند محتوا باید درج کنید کاملا به بیزینس و خود شما بستگی دارد.
یعنی اول باید ببینید که درباره موضوعی که میخواهید منتشر کنید محتوا و تصاویر کافی دارید یا نه، اگر ایده و عکس های کافی از محصول خود را داشتید میتوانید برای چند بار ارسال کردن آن اقدام کنید.
هدف از این کار نشان دادن بیشتر مطالب و پیج خود به دنبال کننده های شما است و با دیدن محصولات و محتواهای متنوع حتما جذب کسب و کار شما میشوند.
اگر ایده مناسبی ندارید که بخواهید آن را پست کنید، سعی نکنید با فشار آوردن و پست گذاری هر چیزی فالوور جذب کنید، نهایتا سه بار در هفته مطلبی را درج کنید و در آینده برنامه خود را سازماندهی کنید.
بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام را چطور پیدا کنیم
تا به اینجای کار با چند روش و ترفند در رابطه با بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام آشنا شدید و چند راه حل برای جذب کردن دنبال کننده های خود اموختید.
حالا برای پیدا کردن زمان مناسب چند ایده به شما میآموزیم.
اینستاگرام که در اوایل فقط یک رسانه ارتباطی بود با گذشت زمان و گسترش و پیشرفت خود توانست خود را به یک نرم افزار فروشگاهی، تبلیغاتی و ارتباطی تبدیل کند.
زمانبندی مناسب در گذاشتن پست یکی از 10نکته کارآمد و مؤثر بازاریابی در اینستاگرام است که باعث افزایش بازدید سایت شما میشوند.
قابلیت Insights
با توسعههای بیشتر آپدیتهای درون برنامهای ویژگی های جدیدی هم به این برنامه دادند که یکی از آنها، قابلیت Insights اینستاگرام است.
برای بهرهمند شدن از این قابلیت شما فقط اکانت خود را به یک اکانت بیزینسی تغییر میدهید، سپس میتوانید این واژه Insights را در پیج خود مشاهده کنید. کافی است در قسمت تنظیمات، سه خط بالا را بزنید و آن را میبینید.
این قابلیت به شما هر گونه تغییراتی که در پیج شما رخ میدهد را نشان میدهد. تعداد دنبال کنندگان و کسانی که طی یک هفته شما را آنفالو کردند، تعداد دفعات نمایش تبلیغات شما در صفحه کاربران، تعداد کلیک کاربر بر روی لینکهای شما و حتی تعداد کسانی که یک پست از شما را ذخیره کردند را نشان میدهد.
استفاده از ریلز اینستا
چند وقتی از بروز رسانی اینستاگرام که در آن از قابلیت ریلز خود رونمایی کرده است میگذرد و تا کنون این ویژگی بسیار برای کاربران جذاب بوده که خیلی مورد استفاده قرار گرفته شده است.
ریلز در اینستا یک روش جدید برای به نمایش گذاشتن تجریبات یا ویدئوهایی است که کاربران میتوانند به راحتی با استفاده از این ویژگی، آنها را به اشتراک بذارند.
ویژگی ریلز اینستا همانطور که میدانید از روی ساخت ویدئو و فیلمبرداری های برنامه تیک تاک الهام گرفته شده و از آن کپی برداری کردهاند.
ریلز اینستا کار را برای کاربرانش بسیار راحت کرده است، زمانی که یک ویدئو بلند مدت را نمیشود در استوریها جایگذاری کرد، کاربر به سمت قابلیت ریلز رو میآورد.
میتوانید در مقاله، ریلز اینستا چیست؟، بیشتر راجب این ویژگی اطلاعات بدست آورید و با طرز کار آن آشنا شوید.
بررسی محتوای رقبا- آنها چه زمانی پست میگذارند
یکی دیگر از روش هایی که به کمک آن میتوانید بهترین زمان پست گذاری در اینستاگرام را پیدا کنید، بررسی محتوا و پیجهای رقیبان است.
شما با داشتن اطلاعات کافی از محصول خود و داشتن تصاویر و یک محتوای عالی یک پله از هر کسی بالا تر هستید اما، وقتی محتوای دیگر پیج ها را میبینید میتوانید زمانبندی پست گذاری آنها را محاسبه کنید.
به طور مثال ممکن است یک کاربر دو پیج درباره یک محصول داشته باشد، اگر هر دو این پیجها بخواهند یک محتوا را در یک روز با یک قیمت مشابه بگذارند تنها یک چیز میاواند تاثیر جذب کاربر را بیشتر کند و آن هم دیدن اولین محتوا است.
پیجی که آن محتوا را زودتر بگذارد کاربر به آن جذب میشود و همین باعث پیشرفت کاری میشود.
مرور آنچه که خواندیم
در آخر تمام این نکات به شما کمک میکند که کسب و کار خود را به سوی جلو پیش ببرید.
اگر میخواهید در یک راهی از طریق اینستاگرام موفق باشدید به چیزی بیشتر از تنظیم زمانبندی برای پست گذاشتن نیاز دارید، اما با این وجود تمامی اینها قدم هایی به سمت موفقیت هستند که میشود با انجام درست و به موقع آنها به این موفقعیت ها دست یافت.