اکسپلور اینستا چیست ؟ چند گام مهم جهت دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام چیست ؟ چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟ اکسپلور اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ اگر پاسخ این سوالات را بدانید می‌توانید بازدید و فالوور بالایی جذب کنید، چه برای صفحه شخصی و چه برای صفحه کاری. برای صفحاتی که دوست دارند از جذب فالوور و گرفتن لایک در اینستاگرام درآمد داشته باشند دانستن پاسخ این سوالات می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

امروز می‌خواهیم درباره اکسپلور اینستاگرام و نحوه رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام صحبت کنیم. نکات طلایی این مقاله جذاب از سئوف را از دست ندهید.

اکسپلور اینستا چیست ؟

اکسپلور اینستا چیست ؟ اینستاگرام چند فضای مختلف برای نمایش فعالیت کاربران دارد. قسمت اصلی اینستاگرام که پست‌های کسانی که دنبال می‌کنید را به شما نشان می‌دهد Feed نام دارد. در این بخش پست‌ها و استوری‌های افرادی که دنبال می‌کنید با ترتیب خاصی نمایش داده می‌شوند. الگوریتم اینستاگرام این ترتیب را بر اساس عوامل مختلفی تعیین میکند. حال می‌خواهیم بدانیم اکسپلور اینستاگرام چیست.

Explore یا اکسپلور اینستاگرام بخشی است که در آن پست‌ها، استوری‌ها، ویدئوهای بلند و کوتاه کاربران مختلفی که احتمالا شما آنها را دنبال نمی‌کنید نیز نمایش داده می‌شود. چگونه؟ این پست‌ها بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟ آیا برای همه یکسان هستند؟

اکسپلور اینستا چیست؟ اکسپلور اینستاگرام در واقع فضایی است برای اینکه بتوانید پست‌هایی را ببینید که متعلق به افرادی بجز فالووینگ‌های شما هستند. الگوریتم اینستاگرام بر اساس اینکه شما و افراد مشابه شما چه چیزهایی را دوست دارند این پست‌های را انتخاب می‌کنند.

اکسپلور اینستناگرام چگونه کار می‌کند؟

عوامل زیادی در چیدمان اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر دخیل است. این عوامل را نمی‌توان دقیقا بیان کرد، زیرا اینستاگرام آنها را اعلام نمی‌کند. اما می‌توان با توجه به شواهد بعضی از آنها را حدس زد.

مثلا فرض کنید شما به شیرینی‌پزی علاقه زیادی دارید. خوب رفتار شما در هنگام استفاده از این برنامه، این موضوع را به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهد. چطور؟ چون شما بیشتر از همه، پست‌های صفحاتی را می‌بینید که موضوع شرینی‌پزی دارند. در این صفحات لایک می‌کنید. کامنت می‌گذارید و مهمتر از همه اینکه بیشترین هشتگ‌هایی که توسط شما لایک شده مربوط به شیرینی پزی بوده است. پس اینستاگرام متوجه این موضوع می‌شود. الگوریتم اینستاگرام دوست دارد صفحات بیشتری را در رابطه با این موضوع به شما معرفی کند. برای این کار از پست‌های صفحاتی که به این موضوع و به این هشتگ‌ها مربوط هستند ولی شما آنها را فالو نکرده‌اید استفاده می‌کند. پست‌ها، ویدئوهای بلند یا کوتاه و لایو و استوری‌های این صفحات را به شما نشان می‌دهد. در واقع منابع بیشتری در رابطه با موضوع مورد علاقه‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد.

یک نکته مهم میزان تعامل کاربران در ساعت اولیه بعد از انتشار پست می‌باشد. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام چه مزیتی دارد؟

ادامه فرایند بخش قبل را در نظر بگیرید. اینستاگرام تعدادی پست را بر اساس عوامل مختلف مثل علاقمندی شما برای شما در اکسپلور حسابتان کنار هم می‌چیند. اما صفحه‌ای که پستش در اکسپلور یک کاربر غیر از فالوورهایش (مثلا شما) نمایش داده می‌شود چه سودی می‌برد؟

به این دلیل که پست‌های اکسلر اینستاگرام با دقت انتخاب شده‌اند پس احتمال اینکه شما از آنها خوشتان بیاید زیاد است. یعنی با احتمال بالایی آنها مورد علاقه شما هستند. پس شما آنها را لایک می‌کنید. ممکن است کامنت بگذارید، ذخیره کنید یا برای کسی بفرستید. در هر صورت تعامل شما با آن پست زیاد خواهد بود. حتی مهمتر از همه اینکه احتمال بالایی وجود دارد که شما با دیدن پست، آن صفحه را فالو کنید. حال تصور کنید این پست برای تعداد بیشماری از کاربران در اکسپلور اینستاگرامشان نمایش داده شود. آنها نیز همین رفتارها را خواهند داشت.

یعنی یک صفحه اگر بتواند پستی را منتشر کند و آن پست در اکسپلور اینستاگرام قرار گیرد، از همان پست ترافیک بالایی را جذب خواهد کرد. می‌تواند بازدید، فالوور، لایک، کامنت، ذخیره و تعامل بالایی را ایجاد کند.

دقیقا مثل انفجار است. مثلا یک صفحه با 1000 فالوور و متوسط لایک 200 عدد در هر پست، پستی منتشر می‌کند که در اکسپلور اینستاگرام قرار می‌گیرد. در چشم بر هم زدنی تعداد فالوورهای صفحه، لایک و کامنت روی آن پست و حتی سایر پست‌های صفحه (بعلت بازدید بیشتر کاربران) افزایش می‌یابد.

ممکن است همین صفحه که 1000 فالوور دارد فقط ده هزار لایک برای آن پست دریافت کند. به این دلیل که آن پست به اکسپلور رفته و به کاربران بیشتری نشان داده شده است.

یعنی رفتن به اکسپلور اینستا به روند رشد صفحه شما سرعت زیادی می‌بخشد.

پس اگر می‌خواهید سریعتر رشد کنید و در زمان کمتری به فالوورهای زیاد و بازدید زیاد برسید بهتر است برای رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام تلاش کنید.

گام‌های مهم در جهت ورود پست به اکسپلور اینستاگرام

احتمالا یک مورد به تنهایی نمی‌تواند باعث رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام شود. مواردی هستند که می‌توانید با رعایت آنها شانس خود را در ورود پست به اکسپلور اینستاگرام افزایش دهید. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

اگر بخواهیم دقیق بیان کنیم، بهتر است هر صفحه با توجه به موضوع آن، هدف آن و مخاطبان آن بصورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. در این صورت می‌توان یک استراتژی شبکه اجتماعی برای آن طراحی کرد و با ورود پست به اکسپلور اینستاگرام یا روش‌های دیگر آن صفحه را رشد داد.

اما چون نمی‌توانیم تک تک صفحات را بررسی کنیم یک نسخه کلی برای همه آنها تجویز می‌کنیم. رعایت این نکات برای هر نوع صفحه‌ای برای رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام کمک‌کننده خواهد بود. اما میتوان با بررسی دقیقتر هر صفحه جزئیات بیشتری را به این تجویز اضافه کرد. این گام‌ها عبارتند از:

1- شناخت الگوریتم اینستاگرام

اول از همه بهتر است اطلاعاتی درباره الگوریتم اینستاگرام و نحوه کارکرد آن کسب کنید. این که بدانید الگورتیم اینستا چه عواملی را مهم می‌داند و به آن اهمیت می‌دهد به شما کمک خواهد کرد. اینکه بدانید این الگوریتم بر چه اساسی پست‌ها را برای اکسپلور انتخاب می‌کند نیز مفید خواهد بود.

در اصل صفحه اکسپلور برای هر کاربر منحصر به فرد و مختص او می‌باشد. علاقه‌مندی‌های یک کاربر و کسانی که دنبال می‌کند پایه و اساس انتخاب پست‌های اینستاگرام برای اکسپلور آن کاربر است.

2- شناخت مخاطبان و علاقمندی‌هایشان

با توجه به اینکه هدف اینستاگرام این است که ترجیحات هر کاربر را تشخیص دهد، برای تولید بهترین محتوای ممکن تحقیق درباره مخاطبان ضروری است. اصطلاحا پرسونای کاربر را باید بشناسید.

فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین لوازم آشپزخانه در اینستاگرام دارید. مطمئنا اکثریت مخاطبان شما خانم‌های متاهل هستند که البته توانایی کار با فناوری گوشی هوشمند را نیز بدانند.

مثلا ممکن است خانم‌های متاهل بالای 50 سال، کمتر با اینستاگرام آشنایی داشته باشند و خرید خود را حضوری انجام دهند. همچنین نوجوانان نیازی به لوازم آشپزخانه ندارند پس آنها مخاطب شما نیستتند. فکر می‌کنم تا حدودی متوجه منظورمان از شناخت مخاطب هدف شدید. تقریبا مشابه مخاطب هدف در سئو می‌باشد.

3- ویدئوهایی تولید کنید که تعامل بالایی خلق کنند

با اینکه اینستا در ابتدا برای اشتراک عکس ایجاد شده بود، اما در حال حاضر محبوبیت ویدئوها بیشتر است. جای تعجب هم ندارد. چون در سال‌های اخیر نیاز به تولید محتوای ویدئویی بیشتر بوده است.

طبق یک پژوهش در HubSpot، مشخص شد 54 درصد از مصرف‌کنندگان انتظار ویدئو از برندهای تولید کننده دارند. برای همین منظور، این شبکه اجتماعی قابلیتی برای ویدئوهای بلند به نام IGTV و نیز قابلیت قرار دادن استوری را اضافه کرد.

علاوه بر این دو مورد، اینستاگرام، ویدئوهای را معمولا قبل از عکس‌ها برای رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام انتخاب می‌کند. در اکسپلور اینستاگرام، ویدئوها بطور اتوماتیک پخش می‌شوند و کاربر را جذب می‌کنند. به همین دلیل این برنامه علاقه بیشتری به انتخاب ویدئوها از بین پست‌های داخل Feed برای قرار گرفتن در اکسپلور دارد.

اما همواره اینطور نیست که ویدئو بسازید و به اکسپلور راه پیدا کنید. خود اینستاگرام تاکید دارد که یک عکس عالی شانس بیشتری نسبت به یک ویدئوی ضعیف دارد برای قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام.

آیا می‌دانید مخاطبان شما دوست دارند چه ویدئوهایی را ببینند؟ اگر می‌خواهید ورود پست به اکسپلور اینستاگرام را تجربه کنید باید در بیزینس خود وقت بیشتری را برای تولید ویدئوهای مرتبط با نیاز مخاطب بگذارید. این کار باعث افزایش اینگیجمنت ریت می‌شود.

4- پست‌هایی که عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند را تجزیه و تحلیل کنید

خیلی از پست‌هایی که در Feed منتشر می‌شوند برای اکسپلور اینستاگرام بهینه نشده‌اند. احتمالا این اتفاق برای شما نیز افتاده است.

چه درسی از این پست‌ها می‌توان گرفت؟ قبل از هر چیزی بهتر است پست‌های خود که به اکسپلور اینتستاگرام رفته‌اند را پیدا کنید. خوب برای اینکه آمار و ارقام تحلیلی این پست را ببینید باید اکانت شما بیزینسی باشد.

در اکانت بیزیسی روی هر پست گزینه‌ای با عنوان View Insights وجود دارد. بعد از پیدا کردن پکی از پست‌های مورد نظرتان، “View Insights” را بزنید.

معیارهایی بهمراه آمار و ارقام برای شما نمایش داده می‌شود. مثلا میزان Impression پست یکی از جزئیاتی است که اینستا در اختیارتان قرار می‌دهد.

در حال تکمیل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.