چگونه نرخ تعامل را در اینستاگرام افزایش دهیم؟ نکاتی برای افزایش اینگیجمنت ریت

نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت Engagement Rate در اینستاگرام برای رشد صفحه شما خیلی مهم است. الگوریتم اینستاگرام به این نرخ اهمیت می‌دهد و آنرا نشانه‌ای از رضایت فالوورها از صفحه شما می‌داند. در واقع اینگیجمنت ریت نشان می‌دهد که چقدر کاربران از محتوای شما خوششان می‌آید و دوست دارند در صفحه شما مشارکت و فعالیت داشته باشند. همچنین نرخ تعامل پایین می‌تواند نشانه فیک بودن بخشی از فالوورها نیز باشد. در هر حال هرچقدر نرخ تعامل بیشتر باشد احتمال رشد صفحه بیشتر است.

با ما در پایگاه خبری آموزشی سئوف همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان این نرخ را افزایش داد. نکات زیر برای افزایش نرخ تعامل بخصوص در سال 2021 به شما کمک خواهد کرد:

1- بهترین زمان را برای انتشار پست انتخاب کنید

آیا می‌دانید که با انتشار یک پست در زمان نامناسب باعث محدود کردن اینگیجمنت ریت خود می‌شوید؟

درحالیکه راه‌های افزایش اینگیجمنت محدود است، با پست کردن در زمان مناسب یعنی زمانی که بیشترین تعداد فالوورهایتان فعال هستند می‌توانید برنده این بازی باشید.

الگوریتم اینستاگرام عاشق پست‌هایی است که تعامل بالایی را در زمان کوتاه ایجاد می‌کنند. و معمولا چنین پست‌هایی را در بالاترین بخش feed فالوورهای شما نمایش می‌دهد. برای رسیدن به بهترین زمان، می‌توانید زمان‌های مختلف را امتحان کنید، در آن زمان‌ها پست منتشر کنید و نتایج را رصد کنید.

هر اکانت اینستاگرام فالوورهای یکتایی از تایم زون‌های مختلف دارد. پس بهترین کار این است که بهترین زمان برای انتشار پست‌ها را شخصی‌سازی کنید. یعنی مناسب‌ترین زمان را برای اکانت خود پیدا کنید. در این صورت هم نرخ تعامل صفحه خود را افزایش خواهید داد.

2-از امکانات استوری بسیار استفاده کنید

بیش از 500 میلیون حساب اینستاگرام هر روز از استوری استفاده می‌کنند. استفاده از استیکرها و امکانات استوری روش فوق‌العاده‌ای هستند برای ترغیب فالوورها به گفتگو، نظردادن و بیان تجربیات که در واقع کمک خواهد کرد فالوورهایی وفادار داشته باشید که احساس کنند به برند شما مرتبط هستند.

باکس سوال و جواب

هیچ چیز به اندازه یک باکس سوال و جواب خوب نمی‌تواند جرقه شروع یک مکالمه را بزند. وقتی اینفلوئنسرها از این امکان اینستاگرام برای بیشتر شناخته شدن استفاده می‌کنند شما چرا آنرا برای شناخته شدن خودتان یا کسب و کارتان به کار نبرید؟

این یک فرصت عالی است که فالوورهایتان شما و برندتان را بیشتر بشناسند و درباره محصولاتتان بیشتر بدانند.

همچنین بهترین امکان برای پرسیدن سوال از فالوورهایتان است. مثلا می‌توانید از آنا بپرسید چه محصولات جدیدی را دوست دارند در برند شما ببینند.

تعامل، گفتگو، و بازخورد مشتری همه با هم در یک پک فو‌ق‌العاده جمع شده‌اند.

استیکر کوئیز

استیکر تعاملی کوئیز در استوری اینستاگرام امکان پرسیدن سوالات چندگزینه‌ای را به شما میدهد. میتوانید سوالات نه چندان مهم از فالوورها بپرسید و نتایج را رصد کنید.

وقتی یک نفر یک گزینه را انتخاب می‌کند می‌تواند ببیند آیا گزینه درست را انتخاب کرده یا خیر. همچنین شما می‌توانید ببینید چه تعداد رای به هریک از گزینه ها داده شده و هرکس چه پاسخی داده.

استیکر شمارش معکوس یا Countdown

اگر می‌خواهید بیشترین کشش و جذابیت را برای رویدادها یا فروش‌های خود در ذهن فالوورهایتان ایجاد کنید این استیکر به شما کمک می‌کند.

وقتی یک استوری درباره رویدادی که بزودی اتفاق می‌افتد می‌گذارید (مثلا لایو پرسش و پاسخ، شروع حراج و غیره) با افزودن این استیکر میتوانید شمارش معکوس برای آن رخداد را شروع کنید. کاربران میتوانند آلارم شمارش معکوس را فعال کنند و در زمان مورد نظر یک آلارم از طرف اینستاگرام به آنها یادآوری خواهد کرد که رخداد شروع شده است.

این یک استراتژی فوق‌العاده برای تعامل با کاربران است. همچنین باعث میشود میزان مشارکت کاربران در رویدادها افزایش یابد.

3- بطور مرتب محتوای خود را آزمایش و تحلیل کنید

بعضی از بهترین استراتژی‌های محتوایی در اینستاگرام حاصل آزمایش کردن هستند.

تست کردن فرم‌های جدیدی از محتوا در اینستا می‌تواند دلهره‌آور باشد. مخصوصا اگر تا کنون استراتژی محتوای شما خوب بوده باشد و تعاملات خوبی را رقم زده باشد.

اما به ما اعتماد کنید، امتحان کردن، اشتباه و آزمایش محتوا کلیدی برای پیشتاز بودن و داشتن استراتژی قویتر می‌باشند.

نمی‌دانید چطور شروع کنید؟ خوب گام‌های زیر را اجرا کنید:

اول – انواع جدید محتوا را امتحان کنید. اینفوگرافی، ویدئو، محتوای تولیدشده توسط کاربر، نقل قول وغیره. ببینید کدام یک بهتر جواب می‌دهد و بازده خوبی دارد.

دوم- انواع ویدئو را تست کنید. استوری اینستاگرام، ریلز و IGTV. برای بعضی برندها ویدئوی کوتاه جواب است و برای بعضی دیگر ویدئوهای بلند. ببینید برای شما کدام یک بازده بهتری دارد.

سوم- انواع مختلف استوری اینستاگرام را تست کنید تا ببینید آیا آنها نرخ تعامل شما را افزایش می‌دهند یا خیر. مثلا آیا اینگیجمنت شما با محتوای پرسش و پاسخی بیشتر می‌شود یا با کوئیزها.

4- محتواهایی تولید کنید که ارزش ذخیره کردن داشته باشند

کامنت‌های اینستاگرام، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره کردن‌ها نسبت به قبل اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش تعامل در سال جدید این است که محتواهایی تولید کنید که بیشتر از قبل کاربر را به ذخیره کردن ترغیب کنند.

محتواهای ذخیره شدنی محتواهایی هستند که می‌دانید مخاطب شما تمایل خواهد داشت مجددا آنرا ببیند.

استفاده از پست‌های اسلایدی برای به‌اشتراک‌گذاری نکات و اطلاعات باارزش می‌تواند باعث ذخیره‌های بیشتر شود. بدین ترتیب هر وقت مخاطبان شما بخواهند مجددا به ان مطالب نگاهی بیندازند می‌توانند خیلی سریع آنها را پیدا کنند.

مثلا کسانی که از سفرهای خود محتوا تولید می‌کنند از تولید پست‌های کوچک ولاگ مانند و انتشار اطلاعاتی درباره مقصد سفرشان، موفقیت‌های زیادی را بدست آورده‌اند.

وقتی درباره محتوایی فکر می‌کنید که مخاطبان ذخیره‌اش کنند، به این فکر کنید که چه چیزی برای مخاطبان شما مهم است و ارزش دارد. این نوع محتوا می‌تواند هرچیزی باشد از یک اینفوگرافی گرفته تا کارهای سرگرم‌کننده یا نقل‌قول‌هایی که می‌دانید سروصدا می‌کنند.

5- کپشن‌های طولانی بنویسید

آیا می‌دانید کپشن اینستاگرام تا 2200 کاراکتر می‌تواند داشته باشد؟ این میزان کاراکتر فضای بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از عوامل موثر در رفتار الگوریتم اینستاگرام با پست شما، زمان سپری‌شده روی آن پست است. یعنی کاربر چقدر زمان روی پست شما سپری می‌کند.

پس یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود اینگیجمنت ریت این است که کپشن‌های طولانی‌تر بنویسید.

یک پژوهش در این باره در پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ Fohr انجام شده تا اعداد دقیقتری از طول یک کپشن خوب بدست آید.

بر اساس داده‌های بدست آمده، از سال 2016 کپشن‌ها بیش از دو برابر شده اند و آنهایی که طولانی‌ترند بیشترین نرخ تعامل را داشته‌اند.

و تا آخر 2021 احتمالا طول کپشن‌ها بطور متوسط به حرف یعنی حدود 65 الی 70 کلمه خواهد رسید.

نمی‌گوییم که کپشن حتما باید هزار کلمه باشد. اما حتی نوشتن یک جمله کامل به جای اینکه فقط چند ایموجی بگذارید می‌تواند به افزایش اینگیجمنت ریت شما کمک کند.

6- به هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید خیلی دقت کنید

اگر می‌خواهید اینگیجمنت ریت ایسنستاگرام خود را افزایش دهید، دانستن اینکه کدام هشتگ‌ها افراد بیشتری را به سمت پست شما هدایت می‌کنند واقعا مهم است.

با کمک تحلیلگر هشتگ Later می‌توانید هریک از هشتگ‌هایی را که در هر پست استفاده کردید رصد کنید. بدین ترتیب می‌توانید بفهمید کدام پستها بیشترین اینگیجمنت ریت را تولید کرده‌اند و کدام هشتگ‌ها به آنها بیشترین کمک را کرده‌اند.

می‌توانید همچنین تحلیلگر هشتگ را بر اساس معیارهای مختلفی فیلتر کنید. مثلا بر اساس لایک، کامنت، Impression، Reach، و ذخیره‌ها. این یک ویژگی عالی است که می‌توانید به کمک آن هشتگ‌هایی که بهتر است نگه دارید و آنهایی که بهتر است حذف کنید را بشناسید.

هرچه هشتگ‌های بهتری انتخاب کنید، Impression و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد.

7- محتوایی تولید کنید که ارزش share کردن داشته باشد

یک امکان برای کاربران وجود دارد که پست‌های دیگران را بصورت دستی در استوری ایسنتاگرام خود Share کنند. این قابلیت به شما کمک می‌کند بازدید بیشتری بگیرید. یعنی دیگران پست شما را به اشتارک می‌گذارند و بدین ترتیب افراد بیشتری آنرا می‌بینند.

فقط باید بدانید چه محتوایی تولید کنید که مخاطبان شما دوست داشته باشند آنرا بازنشر کنند.

مثل محتواهایی که ارزش ذخیره دارند، محتواهایی که ارزش share کردن دارند نیز باید شدیدا مرتبط با علاقه و نیاز مخاطبانتان باشند. اینفوگرافی‌ها را فراموش نکنید. داده‌هایی که ممکن است برای مخاطب شگفت‌انگیز باشند، حرکات خنده‌دار و یا نقل قول وجملات جالب را نیز در نظر بگیرید.

می‌توانید رصد کنید و تعداد دفعات Share شدن پست‌هایتان در استوری‌ها را ببینید. حتی خیلی راحتتر می‌توانید بفهمید کدام محتوا عملکرد بهتری داشته است.

8- از محتواهای ویدئویی بیشتر استفاده کنید

سال 2020 برای پست‌های ویدئویی اینستاگرام واقعا عالی بود. مخصوصا با معرفی قابلیت جدید اینستاگرام به نام Reels. و البته این روند رو به رشد برای ویدئوها در سال 2021 نیز به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. با قرار دادن ویدئوهای بیشتر در استراتزی محتوای خود، می‌توان گفت افزایش نرخ تعامل صفحه اینستاگرام شما تضمین می‌شود.

تولید ویدئو واقعا می‌تواند راحت باشد. لازم نیست نگران باشید. حتی اگر هیچ چیزی بلد نباشید می‌توانید با کنار هم قرار دادن عکس‌هایی از یک روند در ساعت‌ها متوالی آنرا تبدیل به یک ویدئو کنید.

اگر از ریلز Reels اینستاگرام استفاده می‌کنید (که بهتر است استفاده کنید) یادتان باشد که این امکان برای تولید ویدئوهای کوتاه ایجاد شده است. پس باید هم سریع باشید و هم جالب! این امکان در اینستاگرام می‌تواند برای جذب مخاطب حتی با محتوای آموزشی نیز بکار رود. مثلا آموزش آشپزی!

ریلز می‌تواند روش خوبی برای آزمایش باشد. برای دیدن تاثیر ویدئوهای بسیارکوچک. یک ایده خلاقانه برای تولید محتوا پیدا کنید و شروع کنید تا نرخ تعامل با کاربرانتان افزایش یابد.

نرخ تعامل یکی از فاکتورهایی است که الگوریتم اینستاگرام از آن برای رتبه‌بندی پست‌ها در Feed کاربران استفاده می‌کند. اینگیجمنت ریت خوب به رشد صفحه شما کمک زیادی می‌کند. سعی خواهیم کرد نکات بیشتری در باره نحوه افزایش اینگیجمنت ریت را در بروزرسانی این مقاله ارائه دهیم.

سپاس از همراهی شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.