20 مکان اشتراکگذاری محتوا
نگارش و انتشار پستهای بلاگی یا مقالات فقط روی سایت خودتان به تنهایی کافی نیست. در این مقاله قصد داریم 20 مکان دیگر که میتوانید و به نفعتان است محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارید را به شما معرفی کنیم.
برای تولید ترافیک باکیفیت، نگارش و انتشار پستها یا مقالاتی روی سایت خودتان الزامی است: انتشار محتوای اطلاعاتی روی بلاگ وبسایت، بخشهایی از منابع و غیره.
محتوا امروزه در همه جا حضور دارد و به شدت رقابتی میباشد.
آیا میدانستید ماهیانه بیش از 70 میلیون پست بلاگ تولید میشود؟
اگر به دنبال جذابیت واقعی هستید، باید به فراتر از انتشار محتوا روی سایتتان فکر کنید.
علاوه بر خروجیهای اصلی مانند رسانهها، اشتراکگذاری محتوا روی پلتفرمهای مربوط به صنایع یا حوزههای کسبوکار میتواندباعث بیشتر دیده شدن محتوا شود.
اشتراک گذاری محتوا روی سایر خروجیها را مانند “استفاده از بلندگو” در نظر بگیرید: هرچه در جاهای بیشتری آنرا معرفی کنید، پیامتان در ابعاد گستردهتری منتشر میشود.
حال آماده تقویت محتوا و رشد ترافیک سایت و افزایش نرخ تبدیل هستید؟
پس با ما همراه باشید تا 20 موقعیت مناسب که بهتر است در آنها محتوای خود را به اشتراک بگذارید به شما معرفی کنیم.
1. Medium
Medium به شما اجازه انتشار مجدد پستهایی را که قبلا منتشر کردید میدهد (اگر از ویژگی برونریزی آنها استفاده کنید یک لینک rel = Canonical نیز اضافه میکند). همچنین میتوانید این پلتفرم را بعنوان راهی برای افزایش ترافیک در تمام پستهای خود روی سایت استفاده کنید.
این تاکتیکی است که شرکت DrumUp از آن استفاده میکند: آنها اسنیپتهایی از کل پستهای بلاگ خود در Medium منتشر میکنند. و سپس کاربران را به سمت مقاله کامل مربوط به آن پست روی سایت خود هدایت میکنند.
اگر نمیخواهید که کل متن پستهای خود را در معرض دید قرار دهید این تاکتیک مناسبی است که میتوانید امتحان کنید.
اگر از Medium کشش خوبی دریافت میکنید، میتوانید وقتی مخاطبان خود را جذب کردید این جذابیت را با افزودن مقالات انحصاری Medium در مناسبتهای خاص افزایش دهید.
2. Reddit
Reddit میتواند یک پلتفرم ارزشمند قابل توجه برای اشتراکگذاری محتوا باشد، اما باید آنرا به درستی استفاده کرد.
Redditor ها نسبت به برندهایی که سعی دارند Subreddit ها را با محتوای خود اسپم کنند بسیار هوشیار هستند، پس این بهترین چیزی باقیمانده برای بعضی کارمندان است تا با اکانتهای فعال خود در Reddit گهگداری پستهای بلاگی شرکت خود را یکی دوبار در ماه به اشتراک بگذارند.
این مقالات باید با دقت انتخاب شوند و برای کاربران واقعا مفید و ارزشمند باشند. همچنین ممکن است کاربران Reddit فعالیتهای سایر کاربران را ببینند، پس بهتر است مطمئن شوید که کارمندان برای کارهایی بیشتر از اشتراکگذاری محتوای پستهای شرکت از اکانت Reddit خود استفاده میکنند.
در غیر اینصورت، ممکن است آنها براحتی شناسایی شوند و شرکت شما هم فراخوانده شود (دریافت اخطار) که این اصلا برای چنین پلتفرم فعالی خوب نیست.
3. مقالات LinkedIn
مثل Medium، لینکدین هم به شما اجازه میدهد تا پستهای خود را روی پروفایل شخصی خود در Linkedin بعنوان مقالات لینکدین جمعآوری کنید.
با اینکه این مقالات در حال حاضر بصورت اتوماتیک لینکهای Rel = Canonical را اضافه نمیکنند، تحقیقات نشان میدهند که گوگل اینها را بعنوان محتوای تکراری نمیشناسد (حتی اگر در سایتهایی که برای جستجوی محتواهای تکراری استفاده میشوند نشان داده شوند مثل Copyscape).
بیشتر کاربران لینکدین بخاطر شبکهای که روی آن دارند، یک پایه قوی از دنبالکنندگان را برای مقالات خود روی آن تشکیل دادهاند.
کاربران میتوانند انتخاب کنند که پستهای کاربران دیگر را ببینند. به این معنی که هروقت که آن کاربر چیز جدیدی را منتشر میکند، به آنها اطلاع داده شود.
این سیستم آگاهسازی داخلی، به وضوح یک مزیت نسبت به سایر پلتفرمها است، مخصوصا به این خاطر که خوانندگان بلاگ شما هشدارهایی مانند آن را دریافت نمیکنند مگر اینکه سیستم اطلاعرسانی ایمیلی را دنبال کنند. که استفاده از آن نیازمند تمهیداتی فراتر از چک کردن یک باکس برای دریافت یک هشدار درونپلتفرمی در لینکدین میباشد.
4. ایمیل
تبلیغ و معرفی محتوا از طریق ایمیل یک تاکتیک قدیمی اما خوب است که هنوز هم بار زیادی را به دوش میکشد.
دنبالکنندگان ایمیل علاوه بر اینکه به برند شما بسیار وفادار هستند، 3.9 برابر بیشتر از بازدیدکنندگان سایر مراجع تمایل به اشتراگگذاری محتوای شما در رسانه اجتماعی دارند.
کلیکهایی که از ایمیل بدست میآیند نیز معمولا بیشتر از نرخ کلیک CTR نوشتههای رسانههای اجتماعی هستند. Campain Monitor به این نتیجه دست یافت که شما برای دریافت کلیک از طریق یک ایمیل 6 برابر بیشتر از دریافت کلیک از طریق یک توئیت ارسالشده تمایل دارید.
روش اشتراکگذاری محتوای شما در رسانه اجتماعی به شدت به این بستگی دارد که چه چیزی روی زمانبندی و کابران شما خوب جواب خواهد داد. ارزشش را دارد که امتحان کنید و ببینید کدام روش بیشترین کلیک را دریافت میکند.
بعضی کمپانیها یا نویسندهها ترجیح میدهند هربار موقع انتشار یک پست جدید ایمیلی بفرستند. (که معمولا با کمک RSS Feed و یک سرویس دیگر مانند Zapier یا IFTTT تاحدودی بصورت اتوماتیک انجام میشود). درحالیکه بعضیها هم تا آخر هفته یا تا آخر ماه صبر میکنند تا آپدیت خبرنامه و پستهایی که اخیرا منتشر شدهاند را بفرستند.
پلتفرمهایی که در بالا معرفی شدند پرکاربردترین پلتفرمها برای هدایت ترافیک هستند. هرچند، تعداد زیادی پلتفرم دیگر نیز بر اساس موضوع (عنوان) و شکل محتوایتان وجود دارند که میتوان آنها را نیز مورد توجه قرار داد.
5. BizSugar
این یک اجتماع آنلاین برای صاحبان مشاغل و کسبو کارهاست که به بحثهای بیشتر و بیشتر برای تسلط بر موضوعات علاقمند هستند.
Bizsugar رخدادهای آنلاین، گروههای رایگان آنلاین و منابع آنلاین مانند الگوهای تنظیم هدف برای کاربران دارد.
6. Managewp.org
این فرمت قدری متفاوت است، اما کاربران میتوانند رای پایین یا بالا به محتوا درباره WordPress بدهند.
7. Dzone
تابلوی بحث Dzone بیش از 1 میلیون توسعهدهنده دارد که محتوا و لینکهای مربوط به به کدنویسی، محاسبات ابری و غیره را به اشتراک میگذارند.
8. اکانتهای مربوط به برند در توئیتر
اگر مقاله شما مرتبط با برند شماست، یادتان باشد آنرا در لیست اشتراکگذاریهای اکانتهای برند در توئیتر قرار دهید.
میتوانید حتی طوری زمانبندی کنید که مقاله چندین بار درطی چند ماه پست شود.
9. اکانتهای شخصی توئیتر
توئیتر به سرعت در جریان است و به همین خاطر اشتراکگذاری مقاله تان با یک نوشته زیبا در چندجای مختلف توئیتر کار مفید و بامعنایی خواهد بود.
به نفع شماست که قسمتهای کمی از پستها را در اشتراکگذاریها منتشر کنید تا مخاطبانتان در مطالب غرق نشوند.
10. چتهای توئیتر
برای مخاطبان هدف به دنبال چتهای توئیتر مرتبط با صنایع بگردید و از هشتگهای آنها برای به اشتراکگذاری محتوای واقعا باکیفیت استفاده کنید.
سعی کنید از آن کم استفاده کنید و هشتگهای چت را با بکاربردن در هر قطعه محتوایی که مینویسید تبدیل به اسپم نکنید.
اما فعال بودن هشتگهای رایج حوزه فروش مثل Seochat# و Twittersmart# امری عادی است، حتی زمانیکه چتهای عادی توئیتر متوقف هستند.
2. صفحه شخصی در فیسبوک
این مورد خیلی واضح به نظر میرسد، اما اکثر افراد انرا فراموش میکنند. اگر برای اسپم شدن خوانده یا دوستانتان که خارج از حوزه کاری و صنعت هستند نگرانید، یادتان باشد یک لیست کاری از افراد مرتبط با کار درست کنید. بدین ترتیب نیاز نخواهد بود نگران گیج شدن خاله پیرتان از خواندن مطالب شما درباره بهینهسازی URLهای سایت باشید.
12. صفحه مربوط به برند در فیسبوک
گروههای فیسبوکی هنوز هم خوب و فعال هستند! چون تعداد زیادی از کاربران استفاده شخصی از فیسبوک دارند، معمولا در گروهها فعال هستند.
در چند گروه مربوط به صنعت عضو شوید و بهترین محتوای خود را ماهی یک بار در آنجا به اشتراک بگذارید. و همچنین در طول این زمان هر موقع که فرصت دارید در گروه همکاری و مشارکت نمایید.
بعنوان عضوی از گفتگو یا گروه، فعال باشید و فعال بمانید. برای این منظور سوالات دیگران را پاسخ دهید، محتوای سایرین را مطالعه کنید، و در گروه همکاری واقعی داشته باشید.
14. SlideShare
یکی از روشهای دریافت بیشترین سود از محتوا این است که قسمتهای مهم را استخراج کنید و آنرا تبدیل به یک اسلاید یا ارائه نمایید.
تغییر فرمتی که محتوای خود را ارائه میدهید میتواند در رسیدن به مخاطب بیشتر کمکتان کند.
15. Quora
Quora تا همیشه خواهد بود و بعنوان اولین سایت اینترنتی پرسش و پاسخ شناخته شده است.
کاربران یک سوال را پست میکنند، و کاربران جواب میدهند. خیلی راحت و سرراست!
اما وقتی به این موضوع توجه کنید که یک بیزینس یا یک ارائهدهنده میتواند تحقیق کند که مشتریها چه نوع سوالاتی را میپرسند و یک پست بلاگ با جزئیات تمام آماده پاسخگویی به آن داشته باشید، در اینصورت یک فرصت به شمار میآید.
دانستن اینکه مخاطب شما در چه زمینهای مشکل دارد، میتواند کمک کند تا ایدههای عالی برای تولید محتوا خلق کنید که باعث شود ترافیک به سایت شما روانه گردد.
برای مثال، اگر همه سوال میکنند که چطور یک تابلو را به دیوار بزنند، و شما بهترین میخهای موجود برای این کار را میفروشید، بد نیست کمی از تخصص خود را صرف این موضوع کنید.
16. Growth Hackers
بیشتر بیزینسها باید رشد کنند تا کار بیشتر بگیرند و موانع جدید را پشت سر بگذارند.
Growth Hackers یک جامعه آنلاین از محتوای تولید شده توسط کاربر است. این جامعه در رابطه با هر موضوعی که میتواند برای افزایش اندازه شرکت، درآمد شرکت، مشتریان ثابت، جذب مشتری بالقوه و غیره کمک کند بینشی ایجاد میکند.
هر مقاله دارای جزئیات است و بینشی از حوزههای مختلف کاری و صنایع میدهد. با روشن کردن مسیرهای مختلفی که در جهت رشد کسب و کار خود امتحان میکنید صدای خود را به گوش همه برسانید. این بسیار ارزشمند است.
17.Flipboard
Flipboard یک برنامه شسته رفته است که انگار اینترنت را به شکل بلوکهای خوب و قابل فهم در اندازههای بایت فشرده میکند. محتوای هر مرجع اصلی را که فکر کنید به اشتراک میگذارند، و آنرا برای افرادی که به دنبالش هستند هدف قرار میدهد.
ساختن حساب کاربری و پست کردن محتوای خود در آن حساب روش فوقالعادهای برای هدایت ترافیک به سمت بلاگتان است. همچنین روش فوقالعادهای برای پیگیری و زیر نظر گرفتن اطلاعات مربوط به صنعت یا حتی اخبار شبکههای اجتماعی است.
چیزی که واقعا باعث متمایز بودن این میشود، اینترفیس ساده آن است.
18. Scoop.It
این برنامه ترافیک ماهانهای با بیش از دو میلیون کاربر دارد و تبدیل به یک پلتفرم قدرتمند برای بازاریابها شده است.
این برنامه نرمافزار سرپرستی محتوا را ارائه میدهد، که به فروشندگان اجازه میدهد محتوای معتبر مرتبط با حوزه کاری خودشان را پیدا کنند. که بعدا میتوان آنرا براحتی در رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشت.
میتوانید محتوای خود را پست کنید تا بقیه کاربران ببینند و آنرا با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
هر کسی دوست دارد محتوای خود را با کل دنیا به اشتراک بگذارد و این ابزار کار را راحت میکند. همچنین یک روش خوب دیگر این است که با توجه به آنچه درحال ترند شدن است به ایدههایی جدید درباره موضوعات دست یابید.
19. Listly
یک ابزار فوقالعاده دیگر برای مدیریت محتوا در بازار Listly است. با در اختیار گذاشتن یک اپلیکیشن وب و یک اپلیکیشن رسمی IOS، ساخت لیستهای محتوا را راحت میکند.
وقتی فهرستهای خود را ساختید، میتوانید آنها را برای مخاطبان خود منتشر کنید.
یک مزیت دیگر این است که حتی به مخاطبین شما اجازه میدهد که به آیتمهای لیست شما رای دهند. این باعث میشود شما آگاهی بیشتری نسبت به آنچه که برای مخاطبانتان در آن زمان مهم است داشته باشید.
20. Business2Community
این سایت یک لیدر برای انتشار محتوای تخصصی است، انجمنی از رهبران فکری، نمایندگان فروش، نویسندگان و غیره. همه گرد هم آمدهاند تا اخبار و بینش خود را زیر یک چتر به اشتراک بگذارند.
این سایت یک جای عالی برای یک نویسنده جدید است که با محتوای عمومی آشنا شوند. همچنین برای یافتن نظرات بسیار عمیق و تخصصی در موضوعات کاری خیلی خاص بسیار جای مناسبی است.
خلاصه و نتیجهگیری
هیچ کس یک فرد فرصت طلب که فقط به دنبال فرصتی برای اشتراکگذاری محتوا است و دنبال تعامل (Engage) نیست را دوست ندارد.
وقتی عضوی باارزش از یک جامعه آنلاین باشید، چه آن جامعه یک گروه چت در Medium باشد یا یک گروه چت توئیتر، در اینصورت تمایل بیشتری برای ساخت ارتباطات قوی خواهید داشت. و تبدیل به بخشی از یک انجمن حمایتگر خواهید شد که لینکهای یکدیگر را به اشتراک میگذارند.
کمک به اینترنت بعنوان یک کل نیز همین قواعد را دنبال میکند. سایتهایی مانند Medium و Linkedin به ما این فرصت را دادهاند که محتوای خود را با افراد بیشتری به اشتراک بگذاریم تا آنرا ببینند. اما نباید از این فرصت سواستفاده کرد و محتوایی با کیفیت پایین یا محتوایی فاقد جذابیت را به اشتراک گذاشت.