سئو وبلاگ: نکاتی که برای بهینه سازی پست های وبلاگ باید رعایت کنید
سئو وبلاگ چیست؟ سئو در وبلاگ چگونه است؟ نکات مهم بهینه سازی سئو وبلاگ کدام اند؟
نوشتن یک وبلاگ جذاب و شایسته فقط نیمی از تلاش برای ایجاد محتوایی است که باعث جذب مشتری میشود. بازاریابها نیز میدانند که شما باید به وبلاگ خود توجه کنید. سئو وبلاگ روشی است که خوانندگان را به طور ارگانیک و عادی به وبلاگ شما جذب میکند. و باعث افزایش بازدید وب سایت میشود.
علاوه بر این، ترافیکی که از طریق وبلاگ جذب میکنید توسط افرادی است که وبلاگ شما را دوست دارند. زیرا آنها وبلاگ شما را با جستجو کردن کلمات کلیدی مرتبط از طریق Google (یا سایر موتورهای جستجو) پیدا میکنند. با استفاده از SEO مناسب شما باعث یک حس خوب برای بازدیدکنندگانی میشوید. که برای اولین بار از وبلاگ شما دیدن میکنند. اگر محتوای خود را به درستی بهینه کرده باشید، بازدیدکنندههایی که از طریق جستجو گوگل وبلاگ شما را پیدا میکنند. از قبل مشتاق به خواندن محتوا یا مطالبی هستند که شما در سایت خود تولید میکنید.
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وبلاگ خود را با تحقیقات کامل، ساختار منظم و محتوای با کیفیت حفظ کنید. این امر به ویژه برای وبلاگنویسان بسیار مهم است که هدایت بازدیدکنندگان و ایجاد درآمد یا فروش از طریق آگهی به ترافیک ارگانیک سایت شما بستگی دارند.
چه صاحب مشاغل کوچکی باشید که به دنبال راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی هستید یا یک متخصص SEO. ما نمای کلی از نکات برتر SEO در مورد وبلاگ را به شما نشان خواهیم داد. تا به شما در بهینه سازی محتوای بعدی خود کمک کند. به طور خاص ما توضیح خواهیم داد که یک محتوای عالی چگونه است:
1 برای سازماندهی مطالب وبلاگ خود از قدرت نفوذی که دسته بندی ها ایجاد میکنند استفاده کنید
در گذشته وبلاگ نویسی و سئو اهمیت زیادی در بهینه سازی پستهای وبلاگ بود. شما میتوانید با استفاده از دسته بندی های موضوعی، رتبه بندی موتور جستجو خود را حتی بیشتر از قبل افزایش دهید.به دنبال این روش، شما یک موضوع “اصلی” مهمتر یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را که میخواهید برای آن رتبه بگیرید انتخاب میکنید. و بر اساس کلمات کلیدی خاص مربوط به آن موضوع، جداگانه محتوایی برای “دسته فرعی” ایجاد میکنید. این امر منجر به ارتباط بیشتر بین وبلاگهای مختلف، اعتبار کلی وب سایت و تجربه کاربر مخاطبان شما میشود.
این روش همچنین از نامنظم بودن محتوای وبلاگ جلوگیری میکند. هنگامی که چندین پست وبلاگ در مورد یک موضوع دارید. URL هایی را که توجه دیگران را جلب میکنند نشان میدهید. اگر میخواهید وبلاگ خود را به دسته بندی های دقیق و مناسبی تقسیم کنید. یک تقویم انتشار محتوا و دسته بندی برای محتوای خود ایجاد کنید. میتوانید مباحث اصلی و دسته های خود را از قبل انتخاب کرده و برای انتشار محتوای جدید یک استراتژی SEO وبلاگ منطقی را برنامه ریزی کنید.
ابتدا عناوین اصلی خود را انتخاب کنید. سپس شش تا هشت زیرمجموعه را براساس سوالات خاصی که ممکن است کاربر پس از مطالعه محتوای صفحه اصلی داشته باشد را تنظیم کنید. می توانید از ابزار تحقیق موضوعی SEMRush استفاده کنید. که به شما کمک کند ایدههای جدیدی در رابطه با محتوای اصلی خود ارائه دهید. مثلاً شما یک وب سایت درباره تناسب اندام در خانه دارید. عبارت جستجوی “تناسب اندام در خانه” را اضافه کنید و لیستی از ایده ها برای کلمات کلیدی مرتبط به شما نشان داده میشود.
2 از تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وبلاگ خود استفاده کنید
تحقیقات جامع کلمات کلیدی برای موفقیت یک وبلاگ حیاتی است. به عنوان مثال، واضح ترین کلمه کلیدی لزوما بهترین انتخاب نیست. کلمات کلیدی معروف با حجم جستجوی بالا دارای رقابت بیشتری هستند. و باعث میشوند رتبه بندی مناسب در نتایج موتور جستجو سخت تر باشد.
خوشبختانه، ابزارهای SEO وجود دارد که میتواند در تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک کنند. ابزار تحقیق کلمات کلیدی مثل SEMrush اطلاعات ارزیابی شدهای بر اساس ارزش و رتبه بندی رقابتی کلمات کلیدی به شما نشان میدهد. و رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک رقبا را تجزیه و تحلیل میکند. حتی میتوانید از طریق ادغام حساب Google Analytics خود، کلمات کلیدی “ارائه نشده” را کشف کنید و به شما این امکان را میدهد داده ها را برای بررسی عملکرد جستجوی ارگانیک مورد استفاده قرار دهید.
روی یک یا دو کلمه کلیدی طولانی تمرکز کنید، که هدف جستجوی مخاطب شما را نشان میدهد. افراد از این عبارت طولانی تر و متمرکزتر بیشتر در یک مرحله از خرید یا هنگام جستجوی صوتی استفاده میکند. به عنوان مثال به جای “مقاله طولانی”، یک فرد ممکن است “نحوه نوشتن مقاله طولانی” را جستجو کند. این کلمات کلیدی باید در کل سایت شما، سربرگ ساختار سایت، URL صفحه و توضیحات متا و برچسب عنوان وجود داشته باشد.
3 برای قرار گرفتن در ریچ اسنیپت ها یا باکس پاسخ برجسته مطلب بنویسید
باکس پاسخ برجسته در بالای صفحه نتایج موتور جستجوی Google (SERP) نشان داده میشوند. آنها اغلب به صورت لیست های نقطهای، راهنماهای کوتاه یا قالبهای کوتاه پرسش و پاسخ ظاهر میشوند. فیچر اسنیپت ها اساساً پاسخ سریع به جستجوی معمول، به ویژه سوالات مربوط به “چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چرا و چگونه” را ارائه میدهند.
اگر مطلبی را بنویسید که Google به عنوان ریچ اسنیپت انتخاب کند، به طور خودکار در بالای SERP قرار میگیرید. برای بهینه سازی سایت خود برای فیچر اسنیپت ها، ابتدا باید SERP های موجود را با یک کلمه کلیدی اصلی پیدا کنید. همچنین میتوانید انواع مختلفی از ریچ اسنیپت های Google را برای آن اصطلاح بررسی کنید. به عنوان مثال یک لیست با عدد بزرگ یا شماره دار در مقابل یک پاراگراف. سپس میتوانید متناسب با متن نوشتههای خود را ساختار بندی کنید.
ابزار پیگیری موقعیت SEMRush به شما کمک میکند تا بفهمید در حال حاضر برای چه ریچ اسنیپتی رتبه میگیرید. و از فرصت های آسان برای رتبه گرفتن برای ساخت یک ریچ اسنیپت بر اساس اصطلاح جستجوی Google ، اطلاعاتی را بدست آورید.
4 از انواع محتوای چندرسانه ای در سایت خود برای افزایش سئو وبلاگ استفاده کنید
یک وبلاگ با کیفیت بالا بیش از نوشتن یک متن عالی است. انواع محتواهای چندرسانهای را مانند عکسهای استوک ، فیلم ها یا اینفوگرافیهای سفارشی در سایت خود قرار دهید. گنجاندن این نوع رسانه ها همچنین یک روش عالی برای ترغیب کاربر به مشاهده کردن سایر محتوا های آن دسته بندی است.
محتوای ویدئویی ارزش زیادی در هر پست وبلاگ ایجاد میکند. یک ویدئو به طور خودکار از کاربر میخواهد که برای مدت زمان مشخصی در یک صفحه بماند و این باعث افزایش زمان ماندن کاربر شما میشود. همانطور که محبوبیت پلتفرمهایی مانند TikTok نشان میدهد، ویدئو نیز یک رسانه بسیار محبوب است. مشاهده جهانی فیلم آنلاین در حال افزایش است و هزینه تبلیغات نیز بیانگر این موضوع است. توجه داشته باشید که اغلب میتوانید محتوای وبلاگ را برای ویدیوها دوباره استفاده کنید و روند ایجاد محتوای خود را ساده کنید.
5 از لینک های داخلی در محتوای خود برای افزایش سئو وبلاگ خود استفاده کنید
یکی دیگر از بهترین روشهای افزایش سئو وبلاگ که نیازی به داشتن تخصص فنی در سئو نیست. قرار دادن لینکهای داخلی مناسب در محتوای وبلاگ است. لینک دادن به صفحات دیگر، خوانندگان را ترغیب میکند تا وب سایت شما را بیشتر جستجو کنند. و آنها را برای مدت بیشتری در سایت شما نگه میدارد. همچنین به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایر صفحات مربوطه را که ارائه میدهید پیدا کنند. هنگام لینک دادن بیش از پنج کلمه برای متن لنگر یا انکرتکست خود استفاده نکنید. برای اینکه کاربران بخواهند روی لینک کلیک کنند، روشن کنید که کجا میخواهید آنها را هدایت کنید و محتوایی که در آن صفحه قراردارد چه ارزشی دارد.
از منطقی بودن لینک داخلی خود مطئمن شوید. لینک دادن متن به منظور افزایش بازدید ارزش برای خوانندگان نخواهد داشت (این بدان معناست که آنها کلیک نخواهند کرد). مهمتر از همه، رتبه بندی Google بر روی کاربران نهایی و ارزشی است که محتوا برای آنها فراهم میکند. به طور کلی این نکات بهینه سازی وبلاگ همه در جهت رسیدن به این هدف است.
6 URL یا آدرس صفحه برای هر یک از محتوای شما باید مناسب و متفاوت باشد
عامل مهم رتبه بندی، ساختار URL شماست. بنابراین برای پستهای وبلاگ خود از URLهای تولید شده خودکار و پیش فرض استفاده نکنید. URL های سفارشی برای موتورهای جستجو درک آن صفحه را آسان میکند. و به رباتهای گوگل اجازه میدهد تا صفحهها را بر اساس آن فهرست کنند. به عنوان مثال یک صفحه اصلی در مورد بازاریابی محتوا ممکن است در انتهای ساختار URL دارای زیر شاخه “/ بازاریابی محتوا” باشد. دسبته بندی که در مورد استفاده از وبلاگها برای بازاریابی محتوا میباشد ممکن است با “/ بازاریابی محتوا / نحوه استفاده از وبلاگ ها برای بازاریابی محتوا” بهتر به نتیجه برسد.
URL های سفارشی درک صفحه را برای کاربران شما نیز آسان میکند. این امر میتواند خصوصاً مفید باشد که اگر صحبت درباره لینک داخلی باشد. اگر کاربری روی متن لنگر یا Anchor Text قرار بگیرد و آدرسی نمایش داده شود که نشان میدهد کاربر به کجا هدایت میشود. این احتمال را دارد که روی آن کلیک کند. توجه داشته باشید که اگر URL ها را تغییر دهید ، باید برگردید و لینکهای داخلی را اصلاح کنید. بعلاوه ممکن است لینکهای ورودی دیگر کار نکنند.پس از ابتدای کار URL های خود را درست تنظیم کنید.
مزیت دیگر URL سفارشی این است که میتوانید از کلمات کلیدی مورد نظر برای رتبه گرفتن در گوگل استفاده کنید. فقط مطمئن باشید که هنگام استفاده از کلمات کلیدی، URL شما برای SEO مناسب است ، به این معنی که مختصر فرد و ساده است.
7 برای آسان تر شدن کار خوئد از ابزارها و افزونهها استفاده کنید
افزونههای سیستم مدیریت محتوا (CMS) تلاشهای SEO وبلاگ شما را ساده تر میکنند. به عنوان مثال اگر CMS انتخابی شما وردپرس است، میتوانید از Akismet برای نظارت بر نظرات و هرزنامه ها یا Workflow Enhancement استفاده کنید. که به شما این امکان را میدهد تا اندازه قلم را به راحتی تغییر دهید، جدول ایجاد کنید و موارد دیگر.
افزونهها میتوانند وقت با ارزشی را در زمینه افزایش سئو وبلاگ سایت برای هر صفحه صرفه جوییکنند. برای مثال میتوانید Yoast را به عنوان یک افزونه SEO WordPress در نظر بگیرید. هنگام نصب آن، ماژولی در قسمت ویرایش هر پست نشان داده میشود. که عملکرد صفحه شما را بر اساس معیارهای کلیدی SEO نشان میدهد. این برنامه از طول محتوا گرفته تا لینکهای ورودی، عنوان متا، چگالی کلمات کلیدی و طول عنوان متا تجزیه و تحلیل میکند. هر مشکلی که نیاز به توجه بیشتر داشته باشد نشان داده میشود تا بتوانید سریعاً آن را برطرف کنید.
8 به واکنشگرا یا ریسپانسیو بودن سایت و تجربه کاربری اهمیت بیشتری بدهید
وقتی صحبت از طراحی وب میشود، اولین موضوع ریسپانسیو بودن آن است. Google اکنون به سایت هایی که در موبایل بهتر نمایش داده میشوند بیشتر اهمیت میدهد. این بدان معنی است که موتور جستجو هنگام فهرست بندی یا ایندکس و رتبه بندی صفحات وب، اولویت محتوای نسخه موبایل را (نسبت به نسخه دسک تاپ) قرار میدهد. رویکرد موبایل فرست در جولای 2019 اجرا شد و اکنون به عنوان پیش فرض برای همه وب سایت های جدید است.
اولین گامی که میتوانید برای بررسی موبایل پسند بودن سایت خود بردارید، اجرای آن از طریق ابزار تست سازگار بودن سایت با تلفن همراه Google است. این ابزار برخی از مشکلات اساسی و نحوه رفع آنها را به شما نشان میدهد. به طور کلی اطمینان حاصل کنید که شما یک طراحی ریسپانسیو دارید تا صفحات وبلاگ شما چه در موبایل و چه در دسکتاپ فقط یک URL داشته باشند (به جای اینکه دو آدرس متفاوت برای دسک تاپ و موبایل). با این کار قدرت لنیکهای داخلی به وبلاگ شما بین دو URL تقسیم نمیشود.
همچنین برای ایجاد یک تجربه کاربری بهتر در تلفن همراه، میتوان مراحل ساده سبک شناسی را نیز انجام داد. بهترین ساختار وبلاگ برای سئو، خوانایی متن یا مطالب شما است. به عنوان مثال کاربران در تلفن های همراه معمولا کمتر مطالب مطالعه میکنند. از عنوانها برای شکستن متن و سازماندهی آن استفاده کنید. سایر نکات کلیدی که ممکن است توسط ابزار آزمایش سازگار با تلفن همراه Google نشان داده شوند عبارتند از: داشتن محتوای وسیعتر از صفحه نمایش، قرار دادن عناصر قابل کلیک خیلی نزدیک به هم و استفاده از متنی که برای خواندن خیلی کوچک است.